مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازیهای رایانهای بخش دیگری از گزارش نیوزو از وضعیت صنعت بازیهای ویدئویی در جهان «سال 2024» با تمرکز بر بازار کنسولهای بازی و کامپیوترهای شخصی را منتشر کرده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، براساس گزارش نیوزو، بازیهای کامپیوتری و کنسولی در سال 2023، 94.0 میلیارد دلار درآمد داشتهاند و نسبت به سال قبل 3.1 درصد رشد را تجربه کردهاند.
بازار رایانههای شخصی و کنسولها در سال 2023، 3.1 درصد رشد و بازیهای رایانه شخصی بیشترین سهم را در این رشد داشتند.
با رشد دستگاههای شخصی و کنسولهای خانگی به عنوان یک مشارکت کننده اصلی در صنعت بازی، درآمد بازیهای رایانهای شخصی و کنسولی در سال 2023، 3.1 درصد رشد کرد و توانست به درآمد 94.0 میلیارد دلار برسد.
سال 2023 سال بزرگی برای عرضه بازیها بود. بسیاری از عناوین موردانتظار، و در برخی موارد با تاخیر، سرانجام به دست بازیکنان رسیدند و به نوعی آنها را برای انتخاب خانه خراب کردند. تعداد قابل توجهی از موفقترین بازیهای سال، نسخههای چندپلتفرمی بودند که برخی از آنها در رایانههای شخصی فروش بسیار خوبی داشتند و باعث رشد این بخش شدند. با این حال، بسیاری از این موفقیتها مکمل درآمد خدمات پخش زنده نبود.
براساس گزارش نیوزو، در سال 2023، درآمد حاصل از تراکنشهای خرید اشتراک، 56 درصد از هزینههای رایانههای شخصی و 57 درصد از هزینههای کنسول را تشکیل میداد. سهم درآمدحاصل از فروش اشتراک در کنسول بالا بود، که تا حدی این فروش بالا، به لطف انتشار بازیهای پرمخاطب و نیازمند اشتراک است که در بازار، تقاضای خوبی داشتند. زمان صرف شده برای بازی کردن آن بازیها، مقداری از درآمد را از هزینههای تکراری حذف کرد.
متن کامل این گزارش از اینجا قابل مشاهده است.