هدف «کندو» هویت سازی از طریق بازی است

مسئول غرفه استودیو بازی‌سازی «کندو» هدف این استویو را ایجاد بسترهای نوآورانه برای هویت سازی و انتقال مفاهیم دینی،فرهنگی و تاریخی دانست و گفت: بازی رسانه عصر امروز است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، جواد کریمی، مسئول غرفه استودیو بازی سازی کندو در دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: ما در استودیو بازی‌سازی کندو به بازی به عنوان بازی نگاه نمی‌کنیم. قائل هستیم بازی، رسانه جدید برای نسل نوست.

کریمی ادامه داد: زمانی رسانه شعر سینما، کتاب و تئاتر بوده است. در حال حاضر رسانه، بازی است. بر این اساس در شرایط و زمانه فعلی باید با زبان بازی حرف‌ها و پیامها را به مخاطبان منتقل کرد.

وی هدف کلی کندو را ایجاد بسترهای نوآورانه برای هویت سازی و انتقال محتوای ارزشمند از طریق طراحی و اجرای بازی‌ها با تمرکز بر تعامل روایت و تجربه آموزی ذکر کرد.

مدیر روابط عمومی استودیو بازی سازی کندو اظهار داشت : ما در کندو به دنبال آن هستیم که با ارائه الگوهای جدید و موثر در حوزه سرگرمی و آموزش مسیر تحولی در نگاه به بازی به عنوان ابزار تربیتی و فرهنگی ایجاد کنیم .

کریمی تصریح کرد: در کندو تلاش می کنیم با طراحی بازی‌های متناسب با مفاهیم فرهنگی ،تاریخی و دینی زمینه‌ای برای ایجاد تجربه‌های معنادار و تاثیرگذار برای مخاطبان فراهم شود.

به گفته وی، کندو قصد دارد رویکردی نوین ارائه دهد که فراتر از سرگرمی صرف باشد و به آموزش، هویت سازی و آگاهی بخشی بپردازد. بر این اساس بازی در کندو به عنوان ابزاری برای انتقال محتوا و بستری برای تجربه مفاهیم عمیق تاریخی فرهنگی و دینی در نظر گرفته شده است.

مسئول غرفه استودیو بازی سازی کندو اظهار داشت: دید ما در عرصه بازی‌سازی این است که بازی را رسانه‌ای تاثیرگذاری برای مخاطب می‌دانیم. در این غرفه کاری که ارائه می‌دهیم این است که بازی‌های غیر رایانه‌ای را ارائه می‌کنیم؛ مانند پرونده‌های معمایی، طلسم، پرونده همسایه، خزینه و سیم چین.

کریمی عنوان کرد :هدف ما این بود که پتانسیل‌های فضای بازی‌های غیردیجیتال و دیجیتال را با هم تجمیع کنیم. بازی‌های دیجیتال شاید به تنهایی نتوانند فضایی که برای تاثیرگذاری روی مخاطب هست را پوشش دهند.

مسئول روابط عمومی استودیو بازی‌سازی کندو بیان کرد: باید یک سری منابع برای بازی‌های دیجیتال ایجاد شود که مخاطبان آن فضا و داستان را در زندگی خود بیاورند و درک کنند مانند بازی‌های محیطی. به هر حال ترکیب بازی‌های دیجیتال و غیر دیجیتال یک فضای جدید برای مخاطبان باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ به طور متمرکز کار می‌کنیم، گفت: سه سال است که تحت عنوان استودیو بازی‌سازی کندو در تهران به فعالیت می‌پردازیم.

کریمی درباره برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر افزود: این جشنواره به نظر من عالی است. کنشگران اصلی این حوزه به بهانه جشنواره گرد هم می‌آیند و یک فضای اشتراکی به وجود می‌آید که می‌توانیم تشریک مساعی کنیم و این بسیار خوب است.

مسئول غرفه استودیو بازی‌سازی کندو فضای جشنواره بازی‌های رایانه ای را سازنده دانست و عنوان کرد: امسال اولین سالی است که در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر شرکت می‌کنیم و امیدوارم تجربه خوبی برایمان رقم بخورد.

گفتنی‌است دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، سالن همایش‌های حجاب برگزار می‌شود