دبیر هفتمین همایش تحقیقات بازیهای دیجیتال در اختتامیه این رویداد اعلام کرد که در این دوره از همایش شاهد افزایش ۳ برابری ارسال مقاله به دبیرخانه همایش بودیم.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، محمدصادق دهنادی در این مراسم که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال چند رویکرد خاص و متفاوت با سالهای گذشته داشت. امروز موضوع بازیهای رایانهای بهعنوان یکی از مهمترین پیشرانهای ملاقات با آینده مطرح شده است. اگر ما دانش ایرانی و تولید علم به زبان فارسی داشته باشیم، میتوانیم در این حوزه موفق باشیم. بنابراین امسال ما بر روی تولید مقالات به زبان فارسی تاکید داشتیم. این رویکرد با استقبال دانشجویان و بازیپژوهان نیز مواجه شد و به نسبت سال گذشته شاهد افزایش سه برابری تعداد مقالات بودیم. در این دوره 127 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، پذیرفته شد. این امر نشان از ضرورت توجه به زبان فارسی برای شرکتکنندگان در همایش داشته است.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: اتفاق جدید دیگر در این دوره از همایش انتخاب کتاب سال و پایاننامه برتر بازیهای رایانهای بود. در این دوره برای نخستین بار شاهد ارائه ۱۰ کتاب و بیش از 20 پایاننامه با موضوعات بازیهای رایانهای به دبیرخانه رویداد بودیم.
دهنادی تصریح کرد: طی دو روز برگزاری این رویداد یازده پنل تخصصی در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در حضور داوران ارائه شد. امیدواریم نتایج این همایش که در قالب مقالات و کتاب توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دانشگاه علامه طباطبایی منتشر خواهد شد، بتواند گامی در جهت بررسی حوزه بازی در علوم انسانی باشد و بتوانیم به بازیهای رایانهای بیش از بعد فنی، به عرصههای فرهنگی و اجتماعی توجه کنیم و در حوزه حکمرانی از آن بهره ببریم.