سلسله نشستهای تولیدات محتوایی در بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اولین نشست از سلسه نشستهای تولیدات محتوایی با موضوع «طراحی روایت» در مرکز شتابدهی بنیاد ملی بازیهای رایانهای روز یکشنبه چهارم آذرماه برگزار شد. در این نشست علی عاشوری از استودیو «پولاریس» توضیحات خود را درباره موضوع «طراحی روایت» ارائه داد.
برخی از سرفصلهای ارائه شده در این نشست عبارت بودند از:
- تاریخچه طراحی روایت در بازیهای رایانهای
- گسترش حیطه نفوذ روایت با پیشرفت تکنولوژی در بازیهای رایانهای
- وضعیت فعلی بازیهای رایانهای روایتمحور
- روایت برگ برنده بازیهای مستقل
- طراح روایت یک نقش به جدیت سایر نقشها و نیازمند مهارت
- تاثیر روایت در پروژه براساس نوع پروژه
- تعیین روایت و محل شکلگیری آن – Preproduction یا Production
سلسله نشست های تولیدات محتوایی با اهداف هماندیشی در موضوعات اولویتدار شناسایی شده، اشتراکگذاری دانش فنی و تکنیکی میان بازیسازان، شبکهسازی میان بازیسازان،تولید محتوای مناسب برای رویداد رشد و تولید بازی های محتوایی (بازیآرا)در حال برگزاری است. برای هر موضوع در هر ماه دو الی سه نشست برگزار میشود. در صورت رسیدن این نشستها به نقطهای که چندین کارشناس در موضوع بتوانند مباحث را به نحو شایسته پیش ببرند و به گفتوگو بنشینند، پنلی با اهداف زیر برگزار خواهد شد:
1. انتقال تفاوت دیدگاهها و سبکهای مختلف به مخاطب
2. تبادل نظر از طریق گفتوگو برای تحقق تبادل دانشی تخصصی میان ارائه دهندگان
3. شناسایی ظرفیتها، مشکلات و موانع درونی و بیرونی حول موضوع