ارتقاء آموزش‌های کاربردی بازی‌سازی در سطح آموزش عالی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی این حوزه برای ارائه تسهیلات بیشتر به‌منظور تقویت نیروی انسانی در صنعت بازی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در جلسه مشترک محمد نبی شهیکی معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محمدصادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش این بنیاد در خصوص ارتقاء آموزش‌های مهارتی و کاربردی بازی‌سازی در سطح آموزش عالی بحث و تبادل نظر شد.

محمد نبی شهیکی معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در این نشست با استقبال از برگزاری این اردو در سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آماده تدوین برنامه‌ای یک‌ساله برای تداوم آموزش بازی‌سازی برای استعدادهای شناسایی شده در این استان و تبدیل این نمونه به یک برنامه کلی در پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های کشور خواهیم‌بود.

او با اشاره به تدوین رشته بازی‌های رایانه‌ای در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آمادگی وزارت علوم را برای همکاری و تسهیل بیشتر در زمینه تقویت نیروی انسانی در این حوزه اعلام کرد.
محمد نبی شهیکی همچنین افزود: به زودی زمینه یک برنامه مشترک برای بازدید از شرکت‌های بزرگ با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد.
محمدصادق دهنادی، معاون آموزش و پزوهش بنیاد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اردوی آموزش بازی‌سازی در سیستان و بلوچستان از نظر سطح کیفی و کمی از بهترین اردوهای آموزشی انستیتو ملی بازی‌سازی بوده، گفت: استعدادهای برجسته‌ای در این اردو شناسایی شدند. این امر نشان از لزوم استمرار این آموزش‌ها و ارتقاء دانش بازی‌سازی در این استان دارد.

دهنادی همچنین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مصرف و تولید بازی‌های رایانه‌ای در ایران، نبود رشته بازی‌های رایانه‌ای در سطح دانشگاه‌ها و کم‌توجهی مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به تولید دانش و پژوهش بازی‌های رایانه‌ای را از نقاط ضعف این حوزه برشمرد.

گفتنی است این نشست در حاشیه برگزاری بیست ودومین اردوی آموزش بازی‌سازی در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان انجام شد.