نگاهی به چالش‌ها و ظرفیت‌های بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران

کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها و ظرفیت‌ها) » منتشر شد.


 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها و ظرفیت‌ها) » نوشته «مهشید شهیدی و محمدصادق دهنادی» توسط انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است. در بخش اول، مروری بر وضعیت بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در جهان انجام شده است و نویسندگان به مقایسه صنعت بازی و انیمیشن در این حوزه پرداخته‌اند.

در بخش دوم کتاب، چالش‌های بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران از منظر بازی‌سازان مد نظر قرار گرفته است و یک مدل نظری با روش «گرندد تئوری» از درون مصاحبه‌های صورت گرفته، استخراج شده است. شرایط تاثیرگذار، استراتژی‌ها و شرایط مداخله‌ای در عدم بازارپردازی شخصیت‌ها در ایران مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

در بخش سوم کتاب، موضوع شخصیت‌های بازی در ایران براساس 100 بازی بررسی شده‌اند و جنسیت، هویت، مضامین و نوع‌شناسی فرهنگی شخصیت‌هادسته بندی شده‌اند. در این فصل محققان 5 دسته از شخصیت‌ها شامل شخصیت‌های اسطوره‌ای، شخصیت‌‎های تاریخی، شخصیت‌های دینی- مذهبی، شخصیت‌های مدرن و شخصیت‌های عامه‌پسند را شناسایی کرده‌اند. همچنین هویت شخصیت‌ها از منظر ادبی، حقیقی و تخیلی بودن مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 88310222 داخلی 132 (انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) تماس بگیرند.