تببین رویکردهای جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان آذربایجان شرقی

 جلسه هم‌اندیشی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با هدف تبیین رویکردهای این رویداد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمد صادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در  این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سال 1402 گفت: براساس پیمایش‌های انجام شده بیش از 34 میلیون نفر بازیکن در این حوزه در سطح کشور داریم و بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی دومین مصرف فرهنگی کشور است .

وی افزود: همچنین براساس آمار ارائه شده  ۵۰۰۰ بازی ایرانی و ۵۰۰ شرکت و تیم فعال در این عرصه وجود دارد و ایرانیان روزانه به طور متوسط 95 دقیقه از وقت خود را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه،  شعار فرهنگی امسال جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی را «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» اعلام کرد و گفت: سه روش اصلی برای آموزش بازی‌سازی از طریق بنیاد ملی بازی‌ها وجود دارد.

وی افزود: این سه روش شامل آموزش آنلاین، تأسیس شعبه انستیتو ملی بازی‌سازی در استان‌ها و راه‌اندازی اردوهای آموزش بازی‌سازی در استان‌ها است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برای اولین بار در این دوره از جام قهرمانان برگزاری مسابقات موضوعی و نگاه ویژه به موضوع محتوا دنبال خواهد شد.

وی ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌ها، حمایت از بازی‌سازان ایرانی از طریق جذب کاربر جدید، معرفی بازی‌های با کیفیت ایرانی دارای محتوای سالم و مفید و پر رنگ کردن نقش آموزشی-فرهنگی بازی‌های موبایلی ایرانی در بین خانواده‌ها را از رویکردها و سیاست‌های برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران اعلام کرد.

در این نشست، همچنین حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان پرداختند.

گفتنی است این نشست با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان ادارات و نهادهای اجرایی استان آذریایجان شرقی برگزار شد.