جلسه استانی هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی های ویدوئی ایران در جنوب کرمان برگزار شد

جلسه استانی هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی های ویدوئی ایران در جنوب کرمان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جلسه استانی هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی های ویدوئی ایران با حضور مدیر اداره ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاون هنری و معاون فرهنگی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و همکاران حوزه هنری برگزار شد.

سید محمد سادات اخوی مدیر اداره ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند و ما تاکیدمان بر این است که بچه‌ها در محیطی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی بازی کنند بنابراین از کانون‌های فرهنگی هنری می‌خواهیم تا ظرفیت خود را برای این بازی‌های به میدان بیاورند.

وی بیان کرد: در جام نهم قهرمانان بازی‌های ویدئویی، دو بازی کوییز و فیفا ۲۴ را به صورت حضوری در استان‌ها برگزار خواهیم کرد، بازی کوییز یک بازی ایرانی است که توسط تیم بازی سازی ایرانی ساخته شده است.

سادات اخوی ابراز کرد: مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی با هدف ایجاد شور و نشاط در نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در محیط های سالم و خانوادگی برگزار می شود.  تمام کسانی که به بازی های رایانه ای علاقمند هستند می توانند در جام نهم در دو بخش موبایلی و حضوری که در استان برگزار می شود، شرکت کنند.

 سادات اخوی بیان کرد: علاوه بر اهدای جوایز به نفرات برتر شرکت کننده در جام نهم بازی‌های ویدئویی در استان‌ها، آنها به مرحله کشوری این رویداد که در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

او در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های مختلف آموزش و پژوهش به تشریح روند برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی در استان‌های مختلف پرداخت. 

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند و ما تاکید مان بر این است که بچه‌ها در محیطی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی بازی کنند. بنابراین از کانون‌های فرهنگی هنری می‌خواهیم تا ظرفیت‌های خود را برای راه‌اندازی بازی‌های رایانه‌ای در مساجد پای کار بیاورند.