هماهنگی‌های برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان فارس

 دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران از استقبال و علاقه‌مندی دستگاه‌های اجرایی در استان فارس برای برگزاری این دوره از جام قهرمانان در این استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ادامه سفرهای استانی مدیران و نمایندگان بنیاد به شهرهای مختلف کشور به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران به استان فارس سفر کرد.

رضا احمدی با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات در استان فارس با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان که در این جلسه حاضر بودند، استقبال بسیار خوبی از برگزاری این مسابقات در استان فارس کردند. از نکات مثبت این جلسه حضور لطفی، مسئول انجمن بازی‌های فکری دانش آموزان کشور بود که با توجه به ظرفیت‌های این انجمن امکان همکاری و تعامل بسیار خوبی در خصوص برگزاری چنین رویدادهایی در سطح استان و همین طور کشوری وجود خواهد داشت.

احمدی تصریح کرد: نمایندگان دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استان مانند کانون فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش، استانداری و صداوسیما نیز در این جلسه آمادگی و علاقه‌مندی خود را برای مشارکت در برگزاری این مسابقات در استان فارس اعلام کردند.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران افزود: با توجه به خانواده محور بودن مسابقات در این دوره از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی، پیشنهاد برگزاری برنامه‌های فرهنگی جنبی نظیر کارگاه سواد بازی همزمان با اختتامیه این رویداد در استان فارس نیز مطرح شد. این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت. امیدواریم با مشخص شدن زمان مسابقات و اختتامیه آن در استان فارس، بتوانیم برنامه‌ریزی برای برگزاری این برنامه جنبی را نیز انجام دهیم.

به گفته رضا احمدی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان فارس، توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و خدمات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص برگزاری دوره‌های آموزش بازی‌سازی، کارگاه‌های سواد بازی و همچنین موضوعات مرتبط با نظارت بر واردات کنسول، نظارت بر فعالیت گیم‌نت‌ها و نحوه دریافت مجوزهای لازم از بنیاد در حوزه‌های مختلف، توسط رضا رستمی‌پور کارشناس واحد نظارت بنیاد ارائه شد. همچنین در این جلسه جعفر بختیار دیگر نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توضیحاتی به نحوه برگزاری مسابقات نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در دو بخش حضوری و برخط پرداخت.