برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با شعار«نشاط خانوادگی با بازی ایرانی»/ میزبانی روسیه از مسابقات بخش بین‌الملل

 مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جلسه‌ای که به‌طور حضوری با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد به تبیین رویکردهای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران پرداخت.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدامین حاجی هاشمی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سال 1402 درباره رویکردهای برگزاری نهمین دوره این جام گفت: برای اولین بار در این دوره از جام قهرمانان برگزاری مسابقات موضوعی و نگاه ویژه به موضوع محتوا دنبال خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌ها، حمایت از بازی‌سازان ایرانی از طریق جذب کاربر جدید، معرفی بازی‌های با کیفیت ایرانی دارای محتوای سالم و مفید و پر رنگ کردن نقش آموزشی-فرهنگی بازی‌های موبایلی ایرانی در بین خانواده‌ها را دیگر رویکردها و سیاست‌های برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران اعلام کرد.

حاجی هاشمی تصریح کرد: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با شعار«نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» در دو بخش برخط و حضوری برگزار می‌شود. بخش برخط مسابقات در دو بخش داخلی و بین‌الملل برگزار می‌شود. بخش بین‌الملل برای اولین بار در کشور روسیه و با مشارکت و همکاری دو استودیوی بازی‌ساز ایرانی برگزار می‌شود.

او در پایان افزود: سال گذشته این مسابقات به صورت حضوری در 14 استان برگزار شد که همکاری بسیار خوبی از ادارات استانی و دستگاه‌های همکار را شاهد بودیم. امسال تلاش هست که این رویداد در بیش از 20 استانی که به حد نصاب ثبت‌نام رسیده باشند، برگزار شود. هم اکنون نیز در استان‌ها جلساتی توسط ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با حضور استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، صداوسیما، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بسیج و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است تا ابعاد برگزاری مسابقه و همکاری‌های فی مابین تعریف شود.