شناخت ظرفیت محتوایی موجود برای طراحی بازی‌های رایانه‌ای در رویداد بازی‌آرا

 دبیر رویداد بازی‌‌آرا گفت رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت ظرفیت محتوایی موجود در بازی‌های رایانه‌ای ایجاد شده است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حجت‌الاسلام محمود عبداللهی در دومین نشست رویداد بازی‌آرا گفت: خدا را شاکریم که رویداد بازی‌آرا به این نقطه رسید و با مشارکت و همراهی بازی‌سازان در حال طی کردن قدم‌های پایانی است.

وی افزود: رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت ظرفیت محتوایی موجود در بازی‌های رایانه‌ای ایجاد شده است. باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس ارزش‌ها و محتواهای ایرانی، اسلامی بازی‌ها را طراحی کرده تا بتوانیم مقداری از دغدغه خانواده‌ها در این زمینه بکاهیم.

 

وی اضافه کرد: بازی‌آرا در ۵ محور اصلی قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی-اسلامی برگزار شد. برای این رویداد ۵۲ اثر ارسال شد، از این ۵۲ تیم، 9 اثر به محور زن و خانواده، ۶ اثر به محور امید و پیشرفت، 14 اثر به محور مقاومت، ۱۴ اثر به محور مقاومت که ۶ اثر از آن به صورت خاص درباره غزه بود، ۱۶ اثر به محور ایرانی-اسلامی و ۷ اثر به محور قرآن و عترت اختصاص داشت.

 

دبیر بازی‌آرا بیان کرد: این ۵۲ اثر داوری شدند و در نهایت ۲۰ اثر به عنوان برترین‌ها به مرحله نهایی بازی‌آرا راه یافتند‌. از این ۲۰ اثر ۵ اثر به محور زن و خانواده، ۵ اثر به محور امید و پیشرفت، ۸ اثر به محور مقاومت که 4 اثر آن به طور خاص به موضوع غزه اختصاص داشت، ۶ اثر به محور هویت ایرانی-اسلامی و ۳ اثر به محور قرآن و عطرت تعلق دارد. تنوع آثار نشان‌ می‌دهد ظرفیت تولید و بازی‌سازی کشور ظرفیت خوبی است. ما در این زمینه حرفی برای گفتن داریم. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازی‌های رایانه‌ای هستند اما این‌ مسئله نیازمند حمایت است. 

 

عبداللهی افزود: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد و هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشته‌اند. در این جلسات تجربیات تیم‌های مختلف به یکدیگر منتقل شد‌. تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور نظیر تهران، قم، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان رضوی، قزوین، هرمزگان، سمنان، البرز و مازندارن در این رویداد شرکت کردند. جا دارد از تمامی بازی‌سازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد بازی‌آرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیت‌های خوبی برای ورود بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار را ایجاد کند.