خالق شخصیت انیمیشنی "سیا ساکتی" با یادآوری تبدیل نسخه های موفق سینمایی و تلویزیونی به بازی رایانه ای در صنعت تصویری جهان ، افزود: تولید بازی در ایران بر اساس علایق گروه های سنی و استفاده از تکنیک های روز می تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ،"ابراهیم ساکتی" در عین حال تولید بازی بدون توجه به ذائقه مخاطب و تکنیک را زیان بار خواند و گفت: تولید بازی بر اساس داستان"سیا" شخصیت انیمیشنی توسط نیروی انتظامی موفقیت آمیز نبود.
این انیماتور تصریح کرد: زمانی که قرار است یک بازی رایانه ای بر اساس یک سری از شخصیت ها ساخته شوند، باید از خالقان آن شخصیت ها مشاوره گرفته شود.
ساکتی ، تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای و حمایت هدفمند از تولیدکنندگان "گیم" در کشور را رویکردی موثر در عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد و همچنین گفت: برای دستیابی به نقطه مطلوب در عرصه تولید و عرضه بازی در کشور مسیری طولانی پیش رو داریم .
کارگردان انیمیشن "راز جنگل شفا " با بیان اینکه یکی از مشکلات عرصه تولید بازی رایانه ای در کشور کپی رایت است، افزود: با مدیریت منسجم ، سرمایه گذاری اساسی و حمایت منطقی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان گیم می توانیم شاهد اقبال مردم و گردش ملی و پویایی اقتصادی در این بخش باشیم .
ساکتی توجه جدی به کیفیت و تکنیک و چارچوب های استاندارد و داشتن داستان و شخصیت فراگیر و جذاب را شرط لازم و کافی برای تولید و عرضه بازی بومی برشمرد و بر تربیت نیروهای متخصص و نهادینه کردن فرهنگ کار جمعی در تولید بازی به عنوان یک هنر – صنعت تاکید کرد.
این انیماتور با تاکید بر اینکه در فرایند تولید بازی رایانه ای وجود گروه کاری قوی و حرفه ای اساسی است ، گفت: شرکت های داخلی فعال در عرصه بازی سازی، تصور می کنند که مشکل صرفا نداشتن امکانات و تجهیزات سخت افزاری است اما این در حالی است که سناریو نویسی و ساخت معما در بازی های رایانه ای بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.
خالق شخصیت انیمیشنی "سیا ساکتی " یادآور شد که گروه های ساخت معما در شرکت های بازی سازی داخلی از منظر تکنیکی و حرفه ای ضعیف هستند و همین امر موجب نزول کیفی تولیدات شده است.
ساکتی با یادآوری ضرورت بکارگیری افراد متخصص در حوزه های فیلمنامه و تصویرسازی در حوزه تولید بازی از بنیاد ملی بازی های رایانه ای خواست که نظارت مستمر و تعامل حرفه ای با بخش خصوصی با محوریت ارتقای کیفی تولیدات را در امور لحاظ کند.
این کارگردان عرصه انیمیشن به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: باید این رویدادها جریان موثر و مثبت در مقوله تولید و عرضه و شناخت ذائقه مخاطب ایجاد کند و عرصه برای معرفی تولیدات کیفی ایرانی قرار گیرد.