فصل زمستان، زمان مناسبی برای تیم همگرا بود تا پیش از آغاز فرایند تخصیص حمایتها، ساختار حمایتی خود را مجددا بازبینی کند. پس از بحث و بررسیهای فراوانی که در جلسات شورای سیاستگذاری با حضور نماینده بازیسازان در ساختار حمایتی همگرا، جناب آقای امیر محمدرضایی برگزار شد، مقرر گردید شرایط بهرهبرداری از خدمات بهروزرسانی شود. نظرسنجیهای گستردهای که از اعضای همگرا به عمل آمده بود، نشاندهنده این بود که باتوجه به تغییر شرایط کلی کشور در ماههای گذشته، نیازهای بازیسازان نسبت به زمان پایهگذاری ساختار حمایتها تفاوتهایی کرده که به بازبینی و انعطاف بیشتری احتیاج دارد.
لذا با همفکریهای تیم سیاستگذاری همگرا، نسخه جدیدی از آییننامه طراحی شد که در آن تلاش شده محدودیتهای بهرهبرداری از حمایتها، به نفع اعضا ویرایش شود تا تمامی بازیسازان بتوانند برای رشد خود، متنوعترین خدمات را دریافت نمایند. این تغییرات شامل موارد زیر است:
- اگر سقف ریالی برداشت از گروههای مختلف حمایتی متفاوت بوده، این سقف مشابه و به رُند رو به بالا تبدیل شده است. برای مثال؛ سقف برداشت حمایت شرکت در نمایشگاههای خارجی برای شرکتها ۲۰ میلیون و برای تیمها ۱۰ میلیون تومان بود، که در نسخه جدید، تمامی تیمها و شرکتها میتوانند با توجه به اعتبار حمایتی خود، تا سقف ۲۰ میلیون تومان از این حمایت بهرهمند شوند.
- اگر درصد برداشت از حمایتها در رتبههای مختلف متفاوت بوده، این درصد برای تمامی رتبهها مشابه و به بالاترین میزان تغییر کرده است. برای مثال؛ در حمایت از خدمات زیرساختی، میزان حمایت برای اعضا با رتبه سیمرغ، هما و ققنوس 25% و برای بقیه اعضا 75% مبلغ کل هزینههای موردنیاز بود که در نسخه جدید، تمامی رتبهها میتوانند با توجه به اعتبار حمایتی خود، 75% مبلغ کل هزینههای موردنیازشان را دریافت کنند.
- اگر یکی از ماهیتهای حقوقی (تیم/ شرکت) امکان بهرهبرداری از حمایتی را نداشتهاند، این محدودیت برداشته شده است. برای مثال؛ تیمها مشمول حمایت خرید تجهیزات سختافزاری نبودند که در نسخه جدید، هر دو ماهیت حقوقی تیم و شرکت میتوانند با توجه به اعتبار حمایتی خود، از این حمایت بهرهمند شوند.
- اگر برخی از رتبهها امکان بهرهبرداری از حمایتی را نداشتهاند، مجددا به گروه حمایتی مذکور اضافه شدهاند. برای مثال؛ سه رتبه سیمرغ، هما و ققنوس قادر به دریافت حمایت خرید تجهیزات سختافزاری نبودند که در نسخه جدید، این امکان برای تمامی اعضای همگرا مهیا خواهد بود.
شما میتوانید نسخه جدید آییننامه را از این قسمت مطالعه کرده یا از صفحه اصلی پورتال بنیاد، تب ساختار حمایتی همگرا و گزینه آییننامه را انتخاب کنید.
تیم همگرا تلاش خود را خواهد کرد تا خدماتی کارآمد را به اعضای خود ارائه دهد و شعار خود مبنی بر «حمایت همسو با نیازهای بازیسازان» را تحقق بخشد. نظرات و دغدغههای شما، حمایتهای همگرا را به نیازهای شما نزدیکتر خواهد کرد. پس در صورت نیاز، با شماره 88310222 و داخلیهای ۳۴۱ تا 346 در تماس باشید.