پیشبینیها حاکی از رقم 92.1 میلیارد دلاری درآمد تمام نرمافزارهای موبایل تا پایان سال 2018 است و این در حالی است که انتظار میرود 76 درصد از کل این رقم را بازیهای موبایلی به خود اختصاص دهند.
به گزارش Newzoo در مجموع سود جهانی بازار بازیهای موبایل به 70 میلیارد دلار تا پایان سال خواهد رسید. طبق آمار به دست آمده، بیش از 3 میلیارد کاربر تلفنهای همراه هوشمند در جهان به دستیافتن صنعت بازی به این میزان سود کمک میکنند.
همزمان با رشد درخواست مصرف کنندگان و کاهش چشمگیر قیمت سختافزار، Newzoo پیشبینی میکند تا سال 2021 تعداد کاربران گوشیهای هوشمند به 3.8 میلیارد نفر برسد. میزان درآمد نرمافزارهای موبایل تا پایان این سال، 139 میلیارد دلار براورد شده است.
درآمد بازیهای موبایل از سال 2016 که معادل 42.5 میلیارد دلار بود تا کنون رشد چشمگیری داشته است. پیشبینی میشود که این رقم در سال 2021 به 106.4 میلیارد دلار برسد که رشد 20 درصدی را نشان خواهد داد.
کشور چین همچنان با بیشترین تعداد کاربر بزرگترین سهم را از این درآمد در اختیار گرفته است. جامعهی 783 میلیون نفری کاربران گوشیهای هوشمند این کشور، بیش از 25 درصد از کل کاربران گوشیهای هوشمند در دنیا را تشکیل میدهند. تا پایان سال 2018 در این منطقه، درآمد بازیهای موبایل به 37.9 میلیارد دلار خواهد رسید و 573 میلیون گیمر موبایل بیش از 23 میلیارد دلار در این صنعت خرج خواهند کرد. این رقم بیش از 60 درصد از درآمدهای کل صنعت گیم در چین را تشکیل میدهد.
به گزارش Newzoo حکمرانی نرمافزارهای موبایل در چین ادامه خواهد داشت و شتاب بیشتری نیز خواهد گرفت. بر اساس تحقیقات این موسسه، 13.7 درصد از همهی بازیکنندگان موبایل در چین اظهار داشتهاند که با عرضهی سختافزارهای جدید، برای بهبود تجربهی گیمینگ خود آنها را خریداری خواهند کرد. این رقم در امریکا 7.6 درصد و در اروپا فقط 2.9 درصد است.
با وجود عرضهی کمتر، هند به دومین کشور پیشرو در جذب سرمایه در بازار موبایل تبدیل شده است. با اینکه تنها 26.1 درصد از جمعیت این کشور کاربران گوشیهای هوشمند هستند، در حال حاضر بیش از 350 میلیون دستگاه فعال در این کشور وجود دارد که پیشبینی میشود تا 2021 به 600 میلیون دستگاه افزایش پیدا کند.
ایالات متحده و اروپای غربی به ترتیب در ردههای بعدی تعداد کاربران گوشیهای هوشمند قرار دارند. امریکا با 77 و غرب اروپا با 75 درصد کاربر گوشیهای هوشمند و بعد از آنها با اختلاف نسبتا زیادی، بلوک شرق اروپا با 60 درصد کاربر فعال گوشیهای هوشمند، در این لیست قرار میگیرند. در حالی که خاورمیانه و آفریقا با 19.9 درصد همچنان کمترین نرخ استفاده از گوشیهای هوشمند نسبت به جمعیت را دارا است.
در حقیقت کشورهای چین، هندوستان، ایالات متحده، روسیه و برزیل، در مجموع بیش از نیمی از کل کاربران گوشیهای هوشمند را در خود جای دادهاند.
سامسونگ و اپل همچنان به حکمرانی در بازار گوشیهای هوشمند ادامه میدهند، به طوری که بیش از 50 درصد از سهم کل بازار جهانی در اختیار این دو شرکت قرار گرفته است.
در نهایت باید اشاره کرد که شرکتهای Tencent, NetEase و King بزرگترین ناشران بازیهای iOS در نیمهی اول 2018 هستند و در سوی دیگر، King در جایگاه نخست عرضهی بازی برای گوشیهای اندرویدی قرار گرفته و بعد از آن Supercell و Bandai Namco مشاهده میشوند.