پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین دوره رویداد TGC

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی TGC بر نقش بازی‌های رایانه‌ای بر بازنمایی تفکرات، آرمان‌ها و رویاهای یک ملت تاکید کرد.

به گزارش  روابط عمومی بنیاد ملی‌های بازی‌های رایانه‌ای، متن پیام سیدعباس صالحی به دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی TGC به شرح زیر است:

«در سدۀ بیست و یکم، بازی رایانه­‌ای نقشی آیینه­‌گون برای بازنمایی تفکرات، آرمان‌­ها و رویاهای یک ملت ایفا می‌­کند. صنعت بازی­‌های رایانه­‌ای، صنعتی نوپا اما بسیار تأثیرگذار محسوب می­‌شود. در سال­‌های اخیر، این موضوع در کشور ما نیز به اقتضای فضاهای تازه، دارای صورت مساله­‌ای جدید و تکامل یافته شده و یکی از مهم­‌ترین زوایای نوظهورآن، مزیت‌­های فوق­‌العاده‌­ای است که به همراه داشته است. این صنعت می‌تواند در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گیرد؛ از یک سو به دلیل ضریب بالای کارآفرینی با حضور جوانان نخبه­‌ی میهن، کاملاً درون­زاست و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فناورانه و متصل به جهان، به شدت برون­گراست. این نکته در سال­های اخیر با ارائه بازی­‌های موفق ایرانی به خوبی دیده شده است؛ بازی­‌هایی اصالتاً ایرانی که مورد توجه شرکت‌­های بین­‌المللی قرار گرفته و سهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده‌­اند. هرچندکسب سهم ‌بیشتری از بازارهای داخلی توسط بازی­‌های ایرانی نیز از ضرورت­‌هایی است که باید در جهت دست­یابی به آن گام‌­های استوارتری برداشت.

از منظری دیگر، حوزه بازی رایانه‌­ای ظرفیتی کم‌مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی کشور است. بازی‌­سازان می­‌توانند با قصه‌­ها و داستان­‌های ایرانی و اسلامی حوزه تأثیرگذاری و تعامل فرهنگی ایران را گسترش بخشند .

دومین دوره رویداد تجاری بین‌­المللی کنوانسیون بازی نویدبخش آینده­‌ای پرنشاط، امیدبخش و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ بازی‌­سازان ایرانی است. برگزاری موفق این رویداد را به دست­‌اندرکاران، شرکت­‌کنندگان و به‌­ویژه برگزیدگان این دوره صمیمانه تبریک می­‌گویم و برای همه عزیزان توفیق و سربلندی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»