وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین دوره نمایشگاه بینالمللی TGC بر نقش بازیهای رایانهای بر بازنمایی تفکرات، آرمانها و رویاهای یک ملت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملیهای بازیهای رایانهای، متن پیام سیدعباس صالحی به دومین دوره نمایشگاه بینالمللی TGC به شرح زیر است:
«در سدۀ بیست و یکم، بازی رایانهای نقشی آیینهگون برای بازنمایی تفکرات، آرمانها و رویاهای یک ملت ایفا میکند. صنعت بازیهای رایانهای، صنعتی نوپا اما بسیار تأثیرگذار محسوب میشود. در سالهای اخیر، این موضوع در کشور ما نیز به اقتضای فضاهای تازه، دارای صورت مسالهای جدید و تکامل یافته شده و یکی از مهمترین زوایای نوظهورآن، مزیتهای فوقالعادهای است که به همراه داشته است. این صنعت میتواند در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گیرد؛ از یک سو به دلیل ضریب بالای کارآفرینی با حضور جوانان نخبهی میهن، کاملاً درونزاست و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فناورانه و متصل به جهان، به شدت برونگراست. این نکته در سالهای اخیر با ارائه بازیهای موفق ایرانی به خوبی دیده شده است؛ بازیهایی اصالتاً ایرانی که مورد توجه شرکتهای بینالمللی قرار گرفته و سهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دادهاند. هرچندکسب سهم بیشتری از بازارهای داخلی توسط بازیهای ایرانی نیز از ضرورتهایی است که باید در جهت دستیابی به آن گامهای استوارتری برداشت.
از منظری دیگر، حوزه بازی رایانهای ظرفیتی کممانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی کشور است. بازیسازان میتوانند با قصهها و داستانهای ایرانی و اسلامی حوزه تأثیرگذاری و تعامل فرهنگی ایران را گسترش بخشند .
دومین دوره رویداد تجاری بینالمللی کنوانسیون بازی نویدبخش آیندهای پرنشاط، امیدبخش و ارزشآفرین برای خانواده بزرگ بازیسازان ایرانی است. برگزاری موفق این رویداد را به دستاندرکاران، شرکتکنندگان و بهویژه برگزیدگان این دوره صمیمانه تبریک میگویم و برای همه عزیزان توفیق و سربلندی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»