نبود تبلیغات برای ‌بازی‌های رایانه‌ای داخلی، گوی سبقت را به خارجی‌ها داده است

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، نبود تبلیغات مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل و کیفیت بالای بازی‌های خارجی را دلیل مهجور ماندن تولیدات داخلی در این عرصه می‌داند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای خارجی باعث خروج ارز از کشور می‌شود، گفت: بازی‌های رایانه‌ای، علاوه بر مضرات فراوان، تحرک را نیز از جوانان ایرانی می‌گیرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان کشور اخیرا به بازی‌های رایانه‌ای اقبال زیادی نشان می‌دهند که باعث صرف وقت و هزینه زیاد و همچنین خروج ارز می‌شود. اما می‌توان با جایگزین کردن بازی‌های ایرانی که فرهنگ کشور در آن لحاظ شده از مضرات توجه جوانان به بازی‌های دیجیتالی، موبایلی و رایانه‌ای دوری کرد.
وی دلیل ضعف کشور در زمینه بازی‌های رایانه‌ای را تبلیغات عنوان کرد و گفت: به دلیل این که ‌بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل، در ایران کمتر معرفی و تبلیغ می‌شوند طرفدار زیادی به خود جذب نکرده‌اند؛ همچنین از دلایل دیگر ضعف در این زمینه می‌توان به اقدام دیر هنگام برای تولید این گونه بازی‌ها اشاره کرد.
ذوالقدر افزود: با توجه به این که در حال حاضر کشورهای خارجی که زودتر به تولید ‌بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی اقدام کردند از تولیدات داخلی کشور سبقت گرفته‌اند و همین‌طور جذاب نبودن و یا اطلاع کافی نداشتن از بازی‌های رایانه‌ای داخلی، توجه جوانان ایرانی را به بازی‌های رایانه‌ای خارجی جلب کرده‌ است.
نماینده مجلس دهم توصیه کرد: در نمایشگاه‌ها و محافل علمی باید بازی‌های رایانه‌ای تبلیغ شوند تا جوانان کشور با این امکانات بیشتر آشنا شده و به سمت تولیدات داخلی روی بیاورند.
فاطمه ذوالقدر با اشاره به اینکه ایران در زمینه ‌بازی‌های رایانه‌ای از دیگر کشورها عقب مانده، گفت: متولیان این امر تازه به دنبال این مسئله افتاده‌اند و مقداری فرصت از دست رفته تا اینکه این موضوع جا بیافتد؛ مقداری کار و تلاش لازم است تا مشابه بازی‌های رایانه‌ای خارجی تولید شود و در بین جوانان جا افتاده و جایگزین شود ولی از طریق نظارت و تبلیغ می‌توان زودتر به این اهداف دست پیدا کرد.
عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: با بالا رفتن کیفیت ‌بازی‌های رایانه‌ای کشور در سطح بین المللی می‌توان امیدوار بود که به مرور این بازی‌ها جایگزین ‌بازی‌های رایانه‌ای خارجی شود.