فهم زبان بازیهای رایانهای بدون نیاز به شناخت زبان گفتار آن، بیانگر اثرگذاری آنی و بیواسطه این رسانه بر فعالیتهای شناختی فرد است. تعریف شدن مخاطب در بازیهای رایانهای به عنوان شخصیت اصلی، ایجاب میکند که وی در هر لحظه متناسب با شرایط، تصمیمگیری و اقدام نماید (مرکز تصمیمگیری در مغز، در ناحیه پریفرونتال میباشد) تا به هدفی که در ذهن پرورانده برسد؛ این هدف بصورت ناخودآگاه از طرف بازی رایانهای (سازنده) به پلیر القا شده است.
گروه نوروگیم با اهداف زیر مسابقه پژوهش محور بازیهای رایانهای برگزار میکند:
- شناخت و حمایت از استعدادهای موجود در صنعت گیم با رویکرد بررسی تخصصی و علمی اثرات بازیهای رایانهای
- ایجاد نگرش در مدیران عالی کشور جهت ایجاد سازوکار گسترش بررسی تخصصی و علمی اثرات بازی
- ایجاد تعامل مثبت و اشتراک دانش و تجربیات، بین محققین و فعالان صنعت بازیهای رایانهای
- ارتباط و تعامل فعالان صنعت بازیهای رایانهای با دانشگاهها
- جلب توجه واحدها و ارگانهای مختلف دولتی برای افزایش سرمایه گذاری در این حوزه
- بررسی اثرات بازیهای رایانهای بر روی دستگاه عصبی مرکزی (مغز)
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به پایگاه اینترنتی نوروگیم به نشانی http://neurogame.ir مراجعه نمایید.
پوستر رویداد