اولین سامانه تبلیغات متقابل تلفن همراه آغاز به کار کرد

«اَدوارد» به‌عنوان نخستین سامانه تبلیغات متقابل تلفن همراه برای برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازاریابی جزئی انکار ناپذیر از هر نوع محصول تجاری بوده که باید در دستور کار تولیدکنندگان و روند اجرایی عرضه و فروش قرار بگیرد. اپلیکیشن‌ها و ‌های موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای جذب مخاطب نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارند.

با توجه به افزایش تعداد بازی‌هایی که در طول روز توسط توسعه‌دهندگان ایرانی و خارجی، در مارکت‌هایی مانند کافه‌بازار منتشر می‌شود، بازار رقابت بین این بازی‌ها داغ شده و استراتژی بازاریابی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل برای توسعه‌دهندگان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در این بازار رقابتی، راه‌های مختلفی برای تبلیغ و دیده شدن محصول وجود دارد که اغلب هزینه‌های گزافی به توسعه‌دهندگان تحمیل می‌کند. بدین ترتیب بدست آوردن کاربر جدید و افزایش مخاطبان، پر هزینه بوده و نوعی ریسک محسوب می‌شود اما یکی از روش‌های مناسب که ریسک و هزینه را به حداقل می‌رساند، روش بازاریابی متقابل نام دارد.

در این روش که برای اولین بار توسط سامانه «اَدوارد» (Adward) ارایه می‌شود، سازنده یک اپ تبلیغات دیگران را در اپلیکیشن یا بازی خود نمایش می‌دهد و در ازای این کار اعتبار جمع‌آوری می‌کند و با این اعتبار، می‌تواند به رایگان تبلیغات کند.

توسعه‌دهندگانی که قصد انجام تبلیغات دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت اَدوارد به نشانی www.adward.ir از دیگر خدمات این مجموعه جدید بهره‌مند شوند.