عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به سیاستهای اقتصادی مقاومتی در وزارت ارتباطات گفت: سیاست برونگرایی بهترین فرصت برای حضور بازیهای رایانهای در بازار جهانی است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانهای و به نقل از تسنیم، خسرو سلجوقی درباره تغییر رویکرد بازیهای رایانهای در کشور اظهار کرد: در گذشته تفکری مبنی بر اینکه بازیهای رایانهای متعلق به قشر خاص و محدود به پر کردن اوقات فراغت است وجود داشت که امروز با گسترش این حوزه در جامعه جهانی متوجه میشویم این بازیها نه تنها مربوط به رده سنی خاصی نیست بلکه در زمینههای مختلف از جمله گسترش فرهنگ، بهداشت و آموزش میتوان از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه بازیهای رایانهای توان چشمگیری در کشور وجود دارد، گفت: برای تحقق شعار امسال باید از این ظرفیتها استفاده کرد، لذا در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برنامهریزیهای مدونی انجام داده است که از این ظرفیتها برای تولید بیشتر در این حوزه استفاده شود.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی در وزارتخانه مذکور خاطر نشان کرد: یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه برونگرایی با تمرکز بر صادرات محصولات داخلی است.
او افزود: این سیاست بهترین فرصت است تا بتوانیم بازیهای رایانهای که توسط نخبگان داخلی طراحی شده یا میشود را در عرصههای بینالمللی معرفی کنیم و در کنار آن نیز به صادرات این بازیها بپردازیم.
سلجوقی یادآور شد: تولید بازیهای رایانهای بومی بینالمللی علاوه بر حضور در جوامع جهانی دیگر موجب ایجاد اشتغال و رونق بازیهای رایانهای در داخل کشور نیز خواهد شد.
وی با بیان اهمیت جایگاه تبادل فرهنگ در جوامع بینالمللی در حوزه بازیهای رایانهای گفت: ورود به بازار جهانی در بازیهای رایانهای اگر به صورت هوشمندانه اتفاق افتد، بدون شک میتوانیم فرهنگ ایرانی-اسلامی را به کشورهای جهان معرفی کنیم و این خود یک توان مضاعفی در حوزه بازیهای رایانهای است.