براساس گزارش جدید PwC، ورزشهای الکترونیک (Esports) در سال جاری میلادی، گردش مالی 500 میلیون دلاری را تجربه خواهد کرد که رشد فاحشی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، براساس این گزارش 57 درصد از مخاطبان ورزشهای الکترونیک خود را «بازیباز حرفهای» مینامند و یک سوم آنها در محدوده سنی 18-24 سال قرار دارند.
طبق نظرسنجیهای صورت گرفته توسط PwC، با این که بازی League of Legends در سبک MOBA بیشترین بیننده را در بین بازیهای رقابتی دارد اما نتایج نظرسنجیها نشان میدهد که 63 درصد مخاطبان تماشای بازیهای تیراندازی اول شخص را ترجیح میدهند.