رئیس مرکز رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه کشورهایی که
بازیهای رایانهای را صنعت میبینند بخش مهمی از بودجه را به این امر اختصاص میدهند،
گفت: باید این نگاه در مدیران ارشد ایجاد شود که بازیهای رایانهای را به مثابه یک
صنعت ببینند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای و به
نقل از تسنیم، مرتضی موسویان در خصوص تعامل مرکز رسانههای دیجیتال با بنیاد ملی بازیهای
رایانهای برای توسعه تولید بازیهای رایانهای داخلی، اظهار کرد: بنیاد ملی بازیهای
رایانهای نیاز به عزم ملی برای رسیدن به اهداف خود دارد، این بنیاد دارای ضعف بودجه
برای انجام مأموریت خود است.
وی ادامه داد: کشورهایی که به بازیهای رایانهای به مثابه یک
صنعت نگاه میکنند بخش مهمی از بودجه خود را به این امر اختصاص میدهند بنابراین ما
باید ابتدا این نگاه را در سطح مدیران ارشد کشور ایجاد کنیم که به بازی به عنوان یک
صنعت نگاه کنند آن هم صنعتی که در عمق زندگی خانوادههای ما جریان دارد.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره
به اینکه فرهنگسازی برای استفاده از بازیهای رایانهای در کشورهای دیگر آغاز شده است،
افزود: انتقال فرهنگ استفاده از رسانههای نوین به سنین پایین میتواندضمن یک بازی
رایانهای صورت گیرد چراکه اکثر فرزندان ما با بازیهایی سروکار دارند که معرفت و
زیرساخت فرهنگی دیگری را به آنها منتقل میکند.
وی همچنین گفت: بازیهای رایانهای در حال حاضر دیگر یک سرگرمی
صرف نیست و در عین بازی مطالبی دریافت میشود که شاید مناسب نباشد. در حال حاضر با
توجه به اهمیت موضوع جشنوارههای متعددی برگزار میشود اما زمانی که تنها دو بازی رایانهای
تولید داخل به یک جشنواره ارسال میشود نشان میدهد تا چه اندازه با معیارها فاصله
داریم.
موسویان در پایان در خصوص نبود ردیف بودجهای برای بنیاد بازیهای
رایانهای، گفت: اختصاص ردیف بودجهای به بودجه کلی کشور بستگی دارد که نیاز به شرایط
خاصی است. در شرایط فعلی باید سهم بیشتری به محتوای دیجیتال و بازیهای رایانهای اختصاص
داده شود اما نباید از این موضوع غافل شویم و ضرورتها را به کمیسیون فرهنگی مجس منتقل
کنیم.