کمپین بازی موبایل «سبقت» برای جذب سرمایه تولید از مخاطب عام

استودیو بازی‌سازی پاپاتا، سازنده «سبقت» که یک بازی اتومبیل سواری آنلاین برای پلتفرم موبایل است، تصمیم به جذب سرمایه از طریق شیوه‌ای نوین گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مقوله جذب سرمایه از مخاطبان عام (Crowdfunding) مدتی است که به شدت مورد استقبال قرار گرفته و پروژه‌های بزرگی در دنیا از طریق سایت‌هایی همانند کیک‌استارتر، سرمایه اولیه خود را تامین می‌کنند.

در ایران اما هنوز فرهنگ این نوع جذب سرمایه جا نیفتاده است، اما شروع این مهم با پیش‌قدمی استودیو پاپاتا در حال شکل‌گیری است.

حسین مزروعی سازنده این بازی گفت: هدف از این کار بیش‌تر از آن که جذب سرمایه باشد، فرهنگ‌سازی در رابطه با این مقوله است. ما 8 میلیون تومان درخواست سرمایه کرده‌ایم، که این رقم نسبت به هزینه کلی تولید بازی ناچیز است. اما همین رقم برای تیم‌های مستقل کوچک، رقم مناسبی برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها خواهد بود.

مزروعی ادامه داد: علاوه بر مقوله فرهنگ‌سازی، بحث تبلیغات و پوشش رسانه‌ای که این نوع پروژه‌ها دارند دارای ارزش بسیاری است.

پروژه بازی موبایل «سبقت» در سایت دونیت ایجاد شده و علاقه‌مندان برای مشارکت در ساخت این بازی می‌توانند به نشانی www.2nate.com/api/sebghat مراجعه نمایند.