بازی های رایانه ای پر مخاطب ترین رسانه امروزی هستند
مدیرعامل شرکت رسانه‌گستربنیسی و تولیدکننده بازی‌ رایانه‌ای «عملیات انهدام 1و 2» گفت: بازی های رایانه ای پر مخاطب ترین رسانه امروزی هستند بطوری که 25 میلیون نفر از این رسانه استفاده می کنند.

«حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی» درگفتگو با خبرنگار شبستان در سمنان، با اعلام این مطلب افزود:بعضی افراد به صورت میانگین 1.5 ساعت در روز به انجام بازی های رایانه ای اختصاص می دهند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری برای حفظ فضای مجازی دارند، بیان داشت: باید با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های رسانه‌ای ورود کرده و بلد کار شویم و اقدام به تولید کارهای فاخر، فرهنگی و جایگزین کنیم و در اختیار کودکان و نوجوانان خود قرار دهیم

بهترین وصحیح ترین راه مقابله  با بازی های رایانه ای غربی ،تولید بازی های رایانه ای فاخر با مضامین اسلامی ایرانی است

بنیسی با اشاره به اینکه هرچند برخوردهای مقطعی وبازدارنده ممکن است برای مدت کوتاهی وبه صورت محدود جلوی تاثیرگذاری بازی های غربی مخرب را بگیرد اظهار داشت: بهترین وصحیح ترین راه مقابله ،تولید بازی های رایانه ای فاخر با مضامین اسلامی ایرانی است.

در خصوص دو بازی رایانه ای انهدام 1 و2 توضیحاتی رابیان کنید؟

وی با اشاره به محصولات تولید شده این شرکت طی 5 سال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر دو محصول «عملیّات انهدام 1: نبرد فاو» و «عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر» با محتوایی کاملا ارزشی تولید و روانه بازار شده است.

بنیسی گفت: مجموعه بازی‌های رایانه‌ای سه‌بعدی عملیّات انهدام را می‌توان نخستین مجموعه بازی‌های رایانه‌ای ارزشی و مبتنی بر دفاع مقدّس دانست که علاوه بر محتوای زیبا و جذّاب، از نظر گرافیک، هوش مصنوعی، صوت، رابط کاربری و... نیز دارای ویژگی‌های ممتازی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای دیگر داخلی و خارجی است.

وی افزود: بازی رایانه‌ای سه‌بعدی «عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر» که دومین بازی از این مجموعه بازی‌ها می‌باشد، با تلاش‌های مستمر و خودجوش «شرکت رسانه‌گستر بِنیسی» و بدون حمایت‌ها و مشارکت‌های ویژه و بزرگ دولتی و در مدّت حدود 3 سال ساخته شد.

این کارشناس حوزوی با اشاره به ویژگی‌های این بازی، ادامه داد: بازی رایانه‌ای سه‌بُعدی «عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر» دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های برجستهٔ فراوان دینی و ملّی است، به‌گونه‌ای که شاید مقایسهٔ دیگر بازی‌های تولیدی داخل کشور از نظر محتوا با این بازی، درست باشد، از همین رو می‌توان این بازی را بامحتواترین بازی رایانه‌ای تولیدشده بر اساس نگرش راهبردی شیعه و نظام کاربردی سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست.

بنیسی خاطرنشان کرد: کارشناسی‌های انجام‌شده نشان می‌داد که تولید و عرضهٔ بازی رایانه‌ای با موضوع دفاع مقدّس از اولویّت‌ها است، دغدغه‌ای که شاید بسیاری آن را به فراموشی سپرده‌اند؛ کسانی که هنوز هم به انجام بازی‌های رایانه‌ای جنگ جهانی دوم با آرزوی فتح برلین مبادرت می‌ورزند!

وی گفت: انجام تحقیقات گستردهٔ میدانی و کتابخانه‌ای، انتخاب عملیّات قابل اجرا و جذّاب، استفاده از مشاورین نظامی و فرماندهان دفاع مقدّس، از عوامل دورساختن بازی از جهان‌های تخیّلی جنگی و ناهماهنگ با طبیعت بشری و مستند بودن داستان، محیط‌ها و دیگر عناصر بازی بودند؛ آفتی که برخی از بازی‌سازان به آن دچار بوده و بازی‌هایی غیرمربوط با فرهنگ دینی و ملّی را تولید و عرضه می‌کنند و تنها به عنوان «بازی رایانه‌ای دفاع مقدّس» بسنده می‌ کند.

تاکنون تولیدات دیگری با محتوای دینی داشته اید؟

وی در ادامه با اشاره به این که تاکنون موفق به تولید حدود 10 نرم افزار با محتوای دینی شده است، گفت: 8 سال است که به طور خاص در زمینه ساخت بازی های رایانه ای ورود داشته ایم که ماحصل آن تاکنون تولید 2 بازی رایانه ای با عنوان عملیات انهدام یک( نبرد فاو) در سال 87 و عملیات انهدام 2 (نبرد خرمشهر) در سال 92 بوده است.

بنیسی اضافه کرد: امروزه بازی رایانه ای به مثابه یک رسانه است که یا پیام منفی دارد یا مثبت که اگر منفی داشته باشد بر روح و روان فرد اثرگذار است و آسیب می رساند.

این کارشناس عرصه رسانه تاکید کرد: فرهنگ غربی و غیر اسلامی در بسیاری از بازی های رایانه ای وجود دارد که به صورت خاص در رنگ بازی ها، آهنگ ها و موسیقی و فعل و انفعالات موجود در بازی نمود پیدا می کند که باید مراقب آسیب های آن ها بود.

چه چیزی شما را وادار به ساخت بازی های رایانه ای با مضامین اسلامی کرد؟

وی با اشاره به اینکه هدف شرکت، ارائه مفاهیم دینی در قالب‌های نوین، به ویژه بازی‌های رایانه‌ای است، تولید بازی‌های مناسب، زیبا و فاخر از جمله وظایف محسوب می‌شوند.

استقبال خوب مردمی هم نقش بسزایی در افزایش روحیه و توان ما داشت.