نبود قانون کپی رایت از جمله مشکلات صنعت بازی های رایانه است

دبیر چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت: معادلات پیچیده و نبود قانون کپی رایت از جمله مشکلات صنعت بازی های رایانه ای کشور است.

به گزارش روابط عمومی بنیادملی بازی های رایانه ای، مهرداد آشتیانی شامگاه گذشته (دوشنبه) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران اظهار داشت: هزینه های سرسام آور تولید و نبود مارکت مناسب برای عرضه و فروش محصول طی سال های گذشته ضربات مهلکی به بدنه بازی سازی ایران وارد کرده بود.

وی گفت: عادلانه نبودن فضای رقابتی میان محصولات میان محصولات بومی و خارجی و مشکلات عدم بازگشت سرمایه بازی سازان به سادگی قابل حل نیست.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تلاش های موثری در حوزه فرهنگی انجام شده است که نمونه آن تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با هدف پیگیری ماموریت های جدید مقابله با جنگ نرم در این عرصه است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای سال 1390 در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

دبیر چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: هم اکنون افرادی در این عرصه هستند که به رغم تمامی این مشکلات و با عشق و دغدغه مشغول تولید بازی بوده و سعی می کنند چراغ این صنعت نوپا را روشن نگاه دارند.

آشتیانی ادامه داد: عدم جداسازی بازی های مستقل و داوری با توجه به محصول نهایی، تمرکز بر روی بازی های به اتمام رسیده و حذف بخش های کمتر مرتبط، تقسیم بندی بازی ها در هشت گونه اصلی بازی های رایانه از جمله سیاست های این دوره از جشنواره بوده است.

آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره بازی رایانه‌ای تهران» دوشنبه 21 مهر، در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.