«حسن کریمی قدوسی» داشتن صنعت بازیهای رایانهای در ایران را دغدغه مشترکی برای تمامی فعالان این حوزه دانست و گفت: رسیدن به یک صنعت درونزا، پیشرو و برونگرا نیازمند همکاری تمامی ظرفیتهای موجود در کشور است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی رایانهای، «حسن کریمی قدوسی» داشتن صنعت بازیهای رایانهای در ایران را دغدغه مشترکی برای تمامی فعالان این حوزه دانست و گفت: رسیدن به یک صنعت درونزا، پیشرو و برونگرا نیازمند همکاری تمامی ظرفیتهای موجود در کشور است. برای نیل به این هدف، زیر ساختها و ریلگذاریهای لازم میبایستی به گونهای انجام شود که در آیندهای نه چندان دور، چرخه این صنعت توسط ذینفعان آن و بدون حمایت مستقیم نهادهای حکومتی به حرکت درآید.
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای کیفیت و کمیت و همچنین موفقیت بازیهای موبایلی ساخت داخل در یک سال اخیر را گواه این دانست که بازیهای جدید فرصت مناسبی برای بازیسازان ایرانی است که میتوانند با هزینه کمتر و استفاده از مزیتهای نسبی ساخت بازی در ایران، به موفقیتهای تجاری خوبی نایل شوند.
وی درباره برگزاری جشنواره توضیح داد: با استفاده از تجارب خوب سه سال گذشته، قدم در راه برگزاری چهارمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای ایرانی نهادیم. اضطراب برای برگزاری هرچه بهتر، نگرانی مشترکی بود که تمامی عوامل اجرایی جشنواره بازیهای رایانهای تهران از آن رنج میبردند. همه میدانستند امسال میبایستی جشنواره حرفهایتر و باشکوهتر از سالیان گذشته برگزار شود. ایدههای فراوانی روی میز گذاشته شد، از محل برگزاری اختتامیه تا تغییر ساختار بخشهای مسابقه. برخی از نظرات جایگزین نظرات دیگر شد و برخی همان ابتدا مورد پذیرش قرار گرفت. آهسته اتاق فکر جشنواره امسال که عمده افراد آن فعالین این صنعت بودند شکل گرفت و سیاستهای برگزاری با در نظر گرفتن همه جوانب و با نظر جمع اتخاذ شد.
کریمی قدوسی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ» اظهار کرد: امسال بهترین فرصت بود تا چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران را با ساختاری جهانی معرفی کنیم. در ادامه، کیفیت بازیهای ایرانی تمام شده که در بخش مسابقه حضور داشتند باعث شد بار مسئولیت داوری به روی دوش عوامل اجرایی جشنواره بیشتر سنگینی کند. شاید برای اولین بار بود که میدیدیم افراد در صورت نیاز خارج از چارچوب وظایف تعریف شده خود و برای موفقیت هرچه بهتر جشنواره به صورت جهادی تلاش میکنند.
وی در خاتمه گفت: امیدوارم نتیجه تلاش شبانهروزی عوامل برگزار کننده جشنواره توانسته باشد نظر مساعد بازیسازان داخلی را به خود جلب کرده و هرچند کوچک، تلاش و همت جوانان این مرز و بوم را ارج نهاده باشیم. به امید برگزاری جشنواره های باشکوهتر برای بازی سازان عزیز.