گیم ایرانی نیازمند ایده‌های تازه است
سعید رزاقی گفت: گیم ایرانی نیازمند  ارائه ایده‌های نو، طراحی فضای جذاب و سرمایه گذاری بلند مدت است.
سعید رزاقی نویسنده و تصویرگر کتاب‌ کودک و نوجوان، در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه گیم ایرانی نیازمند  ارائه ایده‌های نو، طراحی فضای جذاب و سرمایه گذاری بلند مدت است، گفت: در عرصه گیم اغلب هنرمندان ایرانی قدم در مسیری می‌گذارند که پیش از ما دیگران پیموده‌اند. مخاطب امروز اشتیاق عجیبی به ایده‌ها و طرح‌های نو دارد و این تکرار او را از گیم ایرانی زده می‌کند.
وی افزود: من در زمینه کمیک استریب فعالیت می‌کنم که مثل هنر تئاتر، سینما و سایر هنرهای نمایشی یک هنر مادر است و بستری برای حوزه کتاب محسوب می‌شود، متاسفانه در سال‌های اخیر کار در حوزه کمیک استریب محدود است؛ زیرا اغلب هنرمندان جذب حوزه بازی‌های رایانه‌ای می‌شوند. با این وجود نمی‌توان منکر اهمیت گیم در زندگی نسل نوجوان امروز شد.
این نویسنده کتاب کودک و نوجوان در ادامه با اشاره به کاهش سرانه مطالعه در کشور و افزایش روزافزون علاقمندان گیم و میزان تاثیرگذاری آن به هنرمندان و فعالان عرصه گیم توصیه کرد که از طریق این صنعت نوجوانان را به مطالعه کتاب تشویق کنند. 
رزاقی در ادامه با اشاره به آنچه غرب‌زدگی و خودباختگی در کار هنرمندان فعال عرصه گیم‌های ایران خواند، بی‌اعتنایی به این هنرمندان را از دلایل این امر عنوان و تصریح کرد: بازی «گرشاسب» یک بازی خوب ایرانی است که موضوع آن قهرمانان اساطیری است ولی مخاطب در این بازی هیچ نوع فضایی شبیه سرزمین اسطوره‌های ایرانی مشاهده نمی‌کند، حتی شخصیت‌ها نیز آدم را یاد قهرمانان «ارباب حلقه‌ها» می اندازد، گویی این بازی‌ها نه برای هموطنان بلکه برای خارج از مرزهای ایرانی ساخته شده است.
وی ادامه داد: کارهایی که استعدادهای وطنی در عرصه طراحی تولید می‌کنند، موجب شگفتنی هر مخاطبی است و اگر مدیریت درست فرهنگی داشته باشیم شاهد مشکلات و آسیب‌های فوق در عرصه  گیم داخلی نخواهیم بود.
رزاقی برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای را اقدامی مثبت و موثر در دستیابی به ایده‌های تازه توصیف و خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد این جشنواره کشف استعدادها و ایده‌های خلاق است، اما اگر دست اندرکاران و مدیران فرهنگی برنامه‌ریزی بلند مدت نداشته باشند و استعدادهای شناسایی شده و بازی‌های خلاق زود فراموش شوند، این دستاورد سودی به حال صنعت گیم نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه جشنواره‌زدگی یکی از آفت های عرصه فرهنگی است، تصریح کرد: مدیریت درست فرهنگی در جشنواره‌ها به معنای حفظ و بهره برداری از دستاوردهای جشنواره‌ها و تشویق و ترغیب نیروی‌های نخبه شناسایی شده است که امیدوارم جشنواره بازی‌های رایانه‌ای نیز در این راستا قدم موثری بردارد.
یادآور می‌شود، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران 21 مهرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.