نبود قانون کپی رایت دو ضرر بزرگ برای صنعت بازی‌سازی دارد

مدیرعامل شرکت سرزمین هنر ماد گفت: اولین ضرر از بین بردن بازار داخلی بازی ایرانی است و اگر کاربر برای خریدن یک بازی هزینه زیادی نکند، طبعا به محتوای بازی نیز دقت نخواهد کرد.

امیر محمد رضایی مدیرعامل شرکت سرزمین هنر ماد در حاشیه برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه نمی‌توان ارزش‌گذاری کلی برای پدیده گیم داشت، اظهار کرد: بد یا خوب بودن هر پدیده‌ای به نوع استفاده مخاطب برمی‌گردد. در سال‌های اخیر سعی شده است بازی‌هایی تولید شود که به لحاظ فرهنگی با فرهنگ غالب جامعه هماهنگ باشد و در این امر تا حد بسیار زیادی نیز پیشرفت داشته‌ایم.

تولید کننده بازی «ابوموسی» افزود: می‌توان بازی با محتوای ایرانی ساخت اما نباید فراموش کرد که فرهنگسازی باید غیرمسقیم باشد. زمان بازی، تنبیه و تشویق‌های بازی همه‌وهمه می‌تواند در فرهنگ کاربر موثر واقع شود. شخصا سعی کرده‌ام در بازی‌های تولیدی از داستان‌های فیلم‌های تاریخی و موفق و همچنین ادبیات غنی ایران استفاده کنم.

مدیرعامل شرکت سرزمین هنر ماد با تاکید بر اینکه نقض کپی‌رایت دو ضرر بزرگ دارد، بیان کرد: اولین ضرری که نقض قانون کپی‌رایت به صنعت بازی‌رایانه‌ای در کشور وارد می‌کند، از بین بردن بازار داخلی بازی ایرانی است و دوم، اگر کاربر برای خریدن یک بازی هزینه زیادی نکند، طبعا به محتوای بازی نیز دقت نخواهد کرد.

یادآور می‌شود، اختتامیه چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی ۲۱ مهرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.