یک عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با بیان اینکه هنرمندان و متخصصان ایرانی انگیزههای زیادی برای فعالیت در حوزه گیم دارند، گفت: با سرمایهگذاری و اعتماد به هنرمندان داخلی تسخیر بازارهای جهانی گیم دور از ذهن نیست.
فرزاد ادیبی، هنرمند گرافیست، همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران درگفت وگو با خبرنگار جهانی پرس، با اشاره به اینکه دانشجویان فارغ التحصیل هنر گرافیک تازه نفس، آماده به کار، پر توان، دانا و سرشار از انگیزه هستند، گفت: متخصان ایرانی میتوانند در هر زمینهای بهویژه در هنر گرافیک وارد عمل شوند و من از این جهت احساس کمبود نمیکنم و بر این باورم که توان رقابت با تیمهای معروف جهانی فعال را در زمینه ساخت گیم داریم.
وی با بیان اینکه گیم ایرانی باید مخاطب را به فکر کردن دعوت کند، گفت: تاکنون البته تجربهای در ساخت گیم نداشتم چون سفارشی در این حوزه نشده، البته به دلایل شخصی تا به امروز نیز علاقهای به ساخت بازی نداشتم اما اگر روزی فرصتی برای ساخت بازیهای رایانه ای پیش بیاید دوست دارم، بازی هایی بسازم که علاوه بر جنبه سرگرم کنندگی و جذابیت، مخاطب را به فکر کردن وادار کند.
ادیبی با اشاره به توان رقابت متخصصان ایران در صنعت گیم با متخصصان خارجی تاکید کرد: متخصصان ایرانی بهویژه در هنر طراحی و گرافیک، رتبههای جهانی کسب کردهاند و از این جهت جای هیچ نگرانی نیست.
این هنرمند تصریح کرد: صنعت گیم ایران صنعتی بکر برای سرمایهگذاری است و هنرمندان با انگیزه و توانمند هستند که اگر بودجه و امکانات در اختیار آنها قرار گیرد، تسخیر بازارهای جهانی در این حوزه دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه ما پشتوانه های فرهنگی غنی برای تهیه محتواهای جذاب و متنوع در صنعت گیم داریم، تصریح کرد: مسلما هویت داشتن بهتر از بیهویتی است، ولی به سمت هویت رفتن در هر زمینهای چه در حوزه ساخت گیم وچه سایر اگر در جان هنرمند نباشد و با وجودش عجین نشده باشد، باسمهای است. هنرمند ایرانی برای بهرهبرداری از پشتوانه غنی فرهنگی این کشور باید منش و بینش ایرانی داشته باشد تا بتواند یک اثر ایرانی دلنشین تولید کند.
یادآور میشود، اختتامیه چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران جهت شناخت و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی سازی و تقویت تولید ملی 21 مهرماه در برج میلاد برگزار میشود.