مدیرعامل شرکت پویا رایانه، بازی های دوبعدی تولید شده در ایران را با نمونه های خارجی قابل رقابت خواند و گفت:در بخش سه بعدی علی رغم داشتن ظرفیت بالا، هنوز به جایگاه مناسبی دست پیدا نکرده ایم.
سیدمحمد علی وزیری، روز شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره بازی های تهران، ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین جشنواره هایی، افزود: جشنواره بستری فراهم می کند که در آن همه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای در یک زمان و مکان جمع می شوند و آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش و رقابت بگذارند.
وی اضافه کرد: بهترین اتفاق در برگزاری جشنواره، روبرو شدن تولید کنندگان و مخاطبان بازی های رایانه ای است؛ ارتباط رو در روی تولید کننده با مخاطب، منجر به آشنا شدن شرکت ها با سلیقه بازیکنان و شنیدن نقطه نظرات آنها است.
وزیری، با تاکید بر نوپا بودن صنعت گیم در ایران، گفت: باید در نحوه حمایت و برگزاری مسابقات بازنگری شود؛ به عنوان مثال در بخش داوری باید همه جزئیات یک بازی به صورت جداگانه و با دقت نظر بررسی شود و از این طریق است که تولید کننده به جزئیات توجه بیشتری می کند و به سوی تولیدات بهتر حرکت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت پویا رایانه، حمایت مالی از تولیدکنندگان را پایه تولید بازی با محتوای ایرانی دانست و ادامه داد: اگر حمایت مالی درست و بجا انجام شود، بسیاری از تولیدکنندگان به سوی تولید بازی با محتوای ایرانی و همخوان با فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی حرکت خواهند کرد؛ اما به دلیل حمایت نشدن کافی از تولیدکنندگان، افراد بیشتر به سوی ساخت بازی های تجاری گرایش دارند.
وی با بیان اینکه در بخش بازی های دوبعدی بسیار خوب عمل کرده ایم، گفت: بازی های دو بعدی تولید شده در کشور با نمونه های خارجی خود قابل رقابت هستند؛ اما در بخش سه بعدی به دلیل عدم حمایت کافی از تولیدکننده، علی رغم داشتن ظزفیت بالا و نیروی انسانی زبده در این حوزه، هنوز نتوانسته ایم به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.
تولیدکننده بازی 'خارج از سرزمین' با تاکید بر تولید بازی های فکری به جای بازی های اکشن، افزود: نباید به سوی تولید بازی های خشن و اکشن رفت، شرکت های بزرگ دنیا نیز به این نتیجه رسیده اند که تاریخ مصرف بازی های خشن تمام شده است و باید به سمت بازی های فکری حرکت کرد که به روح و روان بازیکن آسیب نمی زند.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای چهارمین جشنواره بازی های تهران را 21 مهر برگزار خواهد کرد.