ترکمنچای؛ بازی ایرانی با موتور بومی

 گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای ترکمنچای که دوره‌ای از تاریخ را روایت می‌کند توسط تیمی ایرانی با موتور بومی تولید شده است.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بازی رایانه‌ای «ترکمنچای» بر اساس داستانی با ریشه تاریخی با سبک اکشن اول شخص تولید شده است.
این بازی روایت‌گر اتفاقاتی است که در قالب انعقاد عهدنامه گلستان و ترکمنچای روی داده است. بازی به قرن 19 میلادی در دوره قاجاریه به روایت مبارزات عباس میرزا و یارانش با قوای روس (تزاری) می‌پردازد.
در این بازی بازیکن در نقش دو دوست به نام‌های اراز و آصف در مراحل مختلف به ایفای نقش می‌پردازند.
سازندگان این بازی همان تیم سازنده بازی موفق میرمهنا هستند و اعضای تیم سازنده این بازی را مرتضی رضایی به عنوان مدیر پروژه، عمران بیاتی به همراه مجتبی محمودی و ابوالفضل سجادی به عنوان طراحان بازی، سید‌ابوالفضل سجادی به عنوان نویسنده بازی‌نامه و پیام آزادی به عنوان مدیر صدا و موسیقی تشکیل می‌دهند.
این بازی به دلیل آنکه برای توزیع نیازمند ناشر تخصصی است تا کنون توزیع آن به تأخیرافتاده است اما بنا بر پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی مدیرپروژه به زودی در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
در بازی ترکمنچای از موتور بازی توسعه یافته به نام «اسپریس» که به صورت اختصاصی  توسط متخصصان ایرانی بهینه‌سازی شده استفاده شده است.
ترکمنچای یک بازی اکشن اول شخص تاریخی  بوده که به دو  زبان فارسی و آذری در مؤسسه فرهنگی آفرین رسانه ماندگار ساخته شده است.
در بازی ترکمنچای از صحنه‌های سینمایی متعدد برای روایت تاریخی و سیر داستانی بازی استفاده شده است.
این بازی از زمان گیم پلی حدود 5 ساعت برخوردار بوده که با شرکت کاربر در مأموریت‌های مختلف این زمان متغییر خواهد بود.
ترکمنچای از منابع زیادی از اشیا و ساختمان‌های هنری استفاده شده که به تنوع اقلیمی و محیط بازی کمک بسیاری می‌کند.
منابع مرتبط با قراردادهای آن دوره، مصاحبه تلفنی با مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مرکز اسناد امورخارجه، سریال تلویزیونی تبریز در مه، کتاب روابط ایران و روسیه در نیمه اول قرن 19، تصاویر عکس‌برداری شده یا ارسالی از اماکن تاریخی و موزه‌های برای خلق این اثر جمع‌آوری شده است.

http://iqna.ir/fa/News/1455442