بازی رایانه‌ای فرهنگی است که باید به صنعت تبدیل شود
مدیرعامل شرکت تصویرگران رویا گفت: بالاترین درجه برای کیفیت یک محصول این است که علاوه بر تاثیرگذاری مثبت بر مخاطب، تا حدی جذابیت داشته باشد که فرد برای استفاده از آن هزینه کند و بدین طریق محصول سودآور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بخشی مدیر عامل شرکت تصویرگران رویا در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، به نقش مثبت تبلیغات در برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی نقش بسزایی در جذب مخاطب دارد. سال گذشته که تبلیغات خوب بود و تلویزیون هم در این زمینه کمک شایانی به تبلیغات کرد، شاهد حضور بیش از دو میلیون بازدید کننده در نمایشگاه بودیم.

بخشی با تاکید بر اینکه «Game»مساله‌ای فرهنگی است که باید به صنعت تبدیل شود، خاطر نشان کرد: بالاترین درجه برای کیفیت یک محصول این است که علاوه بر تاثیرگذاری مثبت بر مخاطب، تا حدی جذابیت داشته باشد تا فرد برای استفاده از آن هزینه کند و بدین طریق محصول سودآور باشد. بهترین حالت برای فرهنگ، تبدیل شدن آن به صنعت است.

تولیدکننده بازی رایانه‌ای «هنر سرعت» مخاطبان را بهترین داوران برای محصولات رایانه‌ای دانست و عنوان کرد: باید تولیدکننده از نزدیک با مخاطب خود ارتباط بگیرد و از سلیقه و نظر او آگاه شود. مردم باید یک اثر را ارزش‌یابی کنند، چراکه بهترین افراد برای داوری یک بازی رایانه‌ای، خود مردم و میزان استقبال آنان است. باید داوران از گیم آگاهی لازم را داشته باشند البته روند داوری رو به بهبود است اما نباید فراموش کرد بهترین داور مخاطبی است که برای استفاده از یک بازی هزینه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین بحث در تولید، تربیت نیروی انسانی متخصص است، افزود: شرکت‌های تولید کننده باید برنامه مشخصی داشته باشند تا بتوانند بازی‌های باکیفیتی بسازند که بر روح و روان مخاطب تاثیرگذار باشد. ضعف در ساخت بازی، ناشی از آموزش ندیدن است که باید بستری را برای ارتباط با شرکت‌های بزرگ و کسب دانش از آنها فراهم کرد. در بحث بودجه نیز، تولیدکنندگان معمولا با مشکل مواجه هستند، نداشتن بودجه کافی از یک سو و نبودن تجربه کافی از سوی دیگر باعث ارائه محصولات بی‌کیفیت شده است.

بخشی در پایان گفت: باید سازوکار را به نحوی فراهم کرد که از محصولات برگزیده در جشنواره‌ها، در بحث بازاریابی و عرضه، حمایت بیشتری صورت گیرد.