بازی‌ها مثل یخی که به فروش نمی‌رسد، تمام می‌شوند!
خبرگزاری آنا: مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای گفت: به دلیل عرضه نشدن به موقع بازی‌ها در بازار، مانند یخی که به فروش نمی‌رسد اما تمام می‌شود، بازی تولید شده از بین می‌رود.

سام سیروس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با بیان اینکه گاهی ممکن است تولیدکننده برای ارائه یک بازی خوب بیش از چهار سال تلاش کند، افزود: جدا از هزینه‌های مالی، تولید‌کننده به لحاظ زمانی نیز هزینه‌های زیادی را به دوش می‌کشد، اما در آخر به دلیل عرضه نشدن به موقع محصول در بازار، بازی تولید شده از بین می‌رود. حتی اگر زمان زیادی برای تولید یک محصول باکیفیت صرف شود اما آن بازی به موقع در اختیار مخاطب قرار نگیرد، بازی از ارزش می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت تولید بازی با محتوای ایرانی برویم، گفت: این قبیل بازی‌های رایانه‌ای به فرهنگ ما نزدیک‌تر هستند. تولید بازی باکیفیت و با محتوای ایرانی منوط به استفاده از طراحی، المان و حتی توجه به بازی‌های بومی و محلی است و امروز شاهدیم که بسیاری از کشورهای شرقی و حتی عربی برای اشاعه فرهنگ خود به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند.

او یکی از دلایل ضعف در پخش بازی‌های رایانه‌ای را عدم رعایت قانون کپی‌رایت دانست و افزود: تا زمانی که بازی با کیفیت و به روز خارجی با قیمت نازل در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت بازی ایرانی در بازار رقابت موفق شود.

سیروس با ابراز تاسف از خروج نیروهای انسانی از عرصه تولید بازی، گفت: پتانسیل انسانی خوبی داریم که به دلایل مشکلات موجود در صنعت بازی یا وارد حوزه‌های دیگر شده‌اند یا کشور را برای دیدن نتایج زحمات خود و درآمد بیشتر ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/