در بازی رایانه‌ای از پیشینه غنی اساطیری خود بهره ببریم

خبرگزاری شبستان : مدیرعامل شرکت فن‌افزار شریف گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که از اساطیر فرهنگ و ادبیات و از پیشینه غنی خود در پیشبرد اهداف فرهنگی بهره ببریم.

امیر حسین فصیحی مدیرعامل شرکت فن‌افزار شریف به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای به خبرنگار شبستان گفت: ابتدا باید گیم به عنوان یک صنعت پذیرفته شود و برگزاری جشنواره زمانی یک حرکت کامل می‌شود که به گیم به چشم یک صنعت نگاه شود.

فصیحی با اشاره به اینکه بستر لازم برای ارائه بازی‌های گیم وجود ندارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن شرایط حتی بازی‌هایی که در جشنواره سال گذشته نیز مورد تقدیر قرار گرفتند، به علت قوانین اشتباهی که در این حوزه وجود داشته هنوز نتوانسته‌اند در بازار عرضه شوند. در مورد گیم باید نگاه‌ها تغییر کند.

مدیرعامل شرکت فن‌افزار شریف در ادامه گفت: در کشور توانایی ساخت بازی با کیفیت چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ فنی و نزدیک بودن به استانداردهای جهانی وجود دارد.

تولیدکننده بازی گرشاسب ضمن اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و اساطیری ایران، گفت: یک بازی خوب در وهله اول باید جذاب باشد. اگر بازی جذاب نباشد و با استانداردهای روز بازی‌های رایانه‌ای هم‌خوانی نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند؛ حتی اگر به لحاظ محتوایی در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد. در وهله بعد باید به سمتی حرکت کنیم که از اساطیر فرهنگ و ادبیات و از پیشینه غنی خود در پیشبرد اهداف فرهنگی با رعایت اصول و استانداردهای بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای بهره ببریم.

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در ماه جاری از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

http://www.shabestan.ir/detail/News/406128