شهاب میرزاخانی کشاورز، مدیرعامل خانه رویاگران نرمافزار در آستانه برگزاری اختتامیه چهارمین جشنوراه بازیهای رایانهای تهران، ضمن تاکید بر این نکته که در صنعت هدف تولید کنندگان از تولید، رقابت در بازار سرمایه و کسب درآمد است، به خبرنگار شبستان گفت: جشنوارهها باید به سمتی حرکت کنند که علاوه بر بحث رقابت و داوری بازیهای ارائه شده، بتوانند بستر لازم را برای ارائه محصول و بازگشت سرمایه و حتی سودآوری تولید کننده فراهم کنند.
این کارشناس و مدرس گیم با اشاره به اینکه خروجی جشنواره منوط به بازیهای با کیفیت است، اظهار داشت: هرچه آثار ارائه شده در جشنواره با کیفیتتر باشند، جشنواره ارزشمندتر خواهد بود. سازوکار باید به نحوی تعریف شود که هر شرکت کنندهای نتواند به راحتی در جشنواره برگزیده شود. آثاری که برگزیده میشوند باید به معنای تمامی کلمه، ارزشمندترین آثار ارائه شده باشند.
میرزاخانی تاکید کرد: تا زمانی که سازنده نتواند در بازار رقابت کند؛ به محتوا نمیپردازد. چون بازار فروش در ایران به دلیل قوانین و کپیرایت بیمار است، تولیدکنندگان نیمنگاهی نیز به بازار بینالمللی دارند اما حضور در بازار جهانی با توجه به استانداردهای جهانی و حضور شرکتهای بزرگ در حوزه بازیهای رایانهای و علاوه بر آن بحث تحریم و انتقال پول، اقدامی پرخطر است.
تولیدکننده بازی «طلای سیاه» تاکید کرد: باید به این صنعت کمک شود؛ سرمایه افزایش یابد تا بتوان نیروی انسانی متخصص در این حوزه را افزایش داد و آثاری را خلق کرد که با نمونههای خارجی خود قابل رقابت باشند. باید پذیرفت گیم یک صنعت است. خیلی از افراد به این مهم اعتقاد دارند اما هرگز کسی نمیپرسد، اگر گیم یک صنعت است چرا زیر مجموعه وزارت ارشاد است؟ این در حالیاست که ارشاد نگاه درآمدزایی ندارد.
یادآور میشود، به زودی چهارمین جشنواره بازیهای تهران از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار میشود.
http://www.shabestan.ir/detail/News/406140