بازی رایانهای "موشوندان" بر اساس فیلم سینمای شهرموشهای دو توسط شرکت "درسا رسانه هوشمند" ساخته شده که در چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران حضور مییابد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بازی در سبک استراتژی و مدیریتی در سال 1393 ساخته شده و متقاضی شرکت در جشنواره چهارم بازی های رایانه ای تهران است.
گروه سازنده بازی رایانه ای موشوندان را "محمد شکرچیان" مدیر پروژه، "سعید رمضانی" طراح بازی،"علی یعقوبی" و"بهرنگ تنکابنی" نویسنده بازی، "فرزام ملک آرا" مدیر فنی و "علی یعقوبی" مدیر هنری، تشکیل می دهند.
گیم پلی بازی تمرکز بر ساخت و ساز و توسعه، تجارت با سایر بازیکنان و مبارزه با سایر بازیکنان رایانه ای برای بدست آوردن 10 آیتم و پیروزی در بازی است. بازی تماما در دو محیط دهکده و شهر موشها (نقشه دنیای بازی) انجام می شود. بازیکن در دهکده به اتخاذ تصمیمات مدیریتی، فرمان های ساخت و ساز و تجارت پرداخته و در نقشه دنیای بازی به کاوش برای پیدا کردن 10 آیتم پایانی می پردازد.
داستان بازی: بعد از اینکه موشها به کمک هم توانستند دوباره "اسمشو نبر" را فرارى بدهند، شهرموشها بزرگ و بزرگتر شد و در هر گوشه از دشت بزرگ بلوط یک دهکده موشى ساخته شده است و به این ترتیب سرزمین بزرگ موشها به وجود آمد.
اما "اسمشونبر" و دار و دسته اش که همیشه در فکر انتقام بودند، بیکار ننشستند و در کوره دههاى دشت، زاغه هایى را برای خودشان ساختند.
موشها که از بزرگ شدن سرزمینشان خیلى خوشحال بودند، آرام آرام فراموش کردند که اگر هواى هم را نداشته باشند و اتحادشان را از دست بدهند، دیگر نمیتوانند مثل قدیم از پس "اسمشونبر" و نوچه هایش بر آیند! اما امان از غرور.
وقتى خبر حمله گربه ها به شهرها رسید ترس در دل همه موشوندها قلمبه شد و همه به دنبال راهى بودند که باز هم مثل قدیم جلوى این گربه سیاه و زشت بایستند، ولى بدون اتحاد و همبستگى کار خیلى سخت شده بود.
چهارمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، شناخت و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی سازی و تقویت تولید ملی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان جوانان فعال در عرصه بازی های رایانه ای، مهرماه سالجاری برگزار می شود.