سید بهرام برقعی، روز دوشنبه در نشست خبری رونمایی از بازی رایانه ای "عصر پهلوانان"، در مجموعه فرهنگی و هنری آسمان، افزود: این بازی با الهام از داستان های شاهنامه، حاوی نشانه های ایرانی است و از فضایی متفاوت در عرصه بازی های اکشن برخوردار است .
این نشست با حضور رئیس گروه چند رسانه ای فرهنگستان هنر و مدیران تولید این بازی در مجموعه فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر برگزار شد.
برقعی در این نشست خبری ادامه داد: ایده اولیه ساخت بازی عصر پهلوانان از سال 81 و در جمع تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت و در سال 85 نسخه اولیه و سال گذشته نسخه تولیدی آن روی خروجی قرار گرفت.
مدیر تولید بازی عصر پهلوانان، تصریح کرد: فرهنگ ایرانی و بویژه شاهنامه که به عنوان ماخذ تولید این بازی از آن استفاده شد، حاوی داستانها و شخصیت های بسیاری برای تبدیل به بازی است.
وی یادآور شد: برای تولید عصر پهلوانان، صرفا به دنبال ساخت بازی نبودیم، یلکه فرهنگ سازی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی برای وارد شدن به رقابت در این عرصه مد نظر بود.
برقعی، با اشاره به مراحل تولید بازی رایانه ای عصر پهلوانان، افزود: برای تولید این بازی، حدود دو میلیارد ریال هزینه شد و از 110 صدا پیشه (گوینده) و گروه حرفه ای گویندگان بهره گرفته شد.
مدیر تولید بازی رایانه ای عصر پهلوانان، ادامه داد: برای آماده سازی بخش اول این بازی، 110 شخصیت (کاراکتر) در آن گنجانده شد و حدود سه هزار و 300 خط دیالوگ داشتیم که فعلا برای نسخه آماده شده این بازی از دوهزار دیالوگ استفاده شده است.
وی گفت: بازی عصر پهلوانان در 9 سرزمین روایت می شود که نسخه آماده شده، حاوی پنج سرزمین است و چهار سرزمین دیگر به دلایل تجاری بعدا ارایه می شود.
برقعی، تولید این بازی را به دلیل گستردگی و نوع محیط کاربری آن دشوار دانست و گفت: ما برای رقابت در بازار و جذب مخاطب، در قدم اول از ایرانی کردن کامل بازی خودداری کردیم و برخی نشانه ها در این اثر، مشابه نمونه های خارجی است.
بازی عصر پهلوانان با بهره گیری از داستان های شاهنامه توسط تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آماده پخش در بازار شده است.
این نشست با حضور رئیس گروه چند رسانه ای فرهنگستان هنر و مدیران تولید این بازی در مجموعه فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر برگزار شد.
برقعی در این نشست خبری ادامه داد: ایده اولیه ساخت بازی عصر پهلوانان از سال 81 و در جمع تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت و در سال 85 نسخه اولیه و سال گذشته نسخه تولیدی آن روی خروجی قرار گرفت.
مدیر تولید بازی عصر پهلوانان، تصریح کرد: فرهنگ ایرانی و بویژه شاهنامه که به عنوان ماخذ تولید این بازی از آن استفاده شد، حاوی داستانها و شخصیت های بسیاری برای تبدیل به بازی است.
وی یادآور شد: برای تولید عصر پهلوانان، صرفا به دنبال ساخت بازی نبودیم، یلکه فرهنگ سازی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی برای وارد شدن به رقابت در این عرصه مد نظر بود.
برقعی، با اشاره به مراحل تولید بازی رایانه ای عصر پهلوانان، افزود: برای تولید این بازی، حدود دو میلیارد ریال هزینه شد و از 110 صدا پیشه (گوینده) و گروه حرفه ای گویندگان بهره گرفته شد.
مدیر تولید بازی رایانه ای عصر پهلوانان، ادامه داد: برای آماده سازی بخش اول این بازی، 110 شخصیت (کاراکتر) در آن گنجانده شد و حدود سه هزار و 300 خط دیالوگ داشتیم که فعلا برای نسخه آماده شده این بازی از دوهزار دیالوگ استفاده شده است.
وی گفت: بازی عصر پهلوانان در 9 سرزمین روایت می شود که نسخه آماده شده، حاوی پنج سرزمین است و چهار سرزمین دیگر به دلایل تجاری بعدا ارایه می شود.
برقعی، تولید این بازی را به دلیل گستردگی و نوع محیط کاربری آن دشوار دانست و گفت: ما برای رقابت در بازار و جذب مخاطب، در قدم اول از ایرانی کردن کامل بازی خودداری کردیم و برخی نشانه ها در این اثر، مشابه نمونه های خارجی است.
بازی عصر پهلوانان با بهره گیری از داستان های شاهنامه توسط تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آماده پخش در بازار شده است.