بازی‌های رایانه‌ای در انتقال افکار و اندیشه‌ها در دنیا نقش ویژه‌ای دارند

گروه فضای مجازی: صنعت بازی‌های رایانه‌ای امروزه در سطح جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند به گونه‌ای که عموم جوانان، نوجوانان و برخی از کودکان و بزرگسالان را هم درگیر خود کرده است؛ بنابراین می‌تواند در انتقال افکار و اندیشه‌ها در سطح دنیا نقش به سزایی ایفا کند.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آئین پایانی اولین دوره جام بزرگ بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس اظهار کرد: صنعت بازی‌های رایانه‌ای همانگونه که می‌تواند موجبات سرگرمی را ایجاد کند و مفید و سازنده باشد، در عین حال می‌تواند مخرب هم باشد.
وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا تلاش می‌کنند از طریق بازی‌های رایانه‌ای افکار و اندیشه‌های خود را به دیگران عرضه کنند و یا با افکار و اندیشه‌های دیگران مقابله کنند؛ بنابراین لازم است ما به عنوان کشوری که دارای فرهنگ و تمدن دیرینه، دیرپا و غنی در دنیا هستیم از این صنعت بهره مناسب و مفید ببریم و از طریق آن در انتقال افکار و اندیشه‌های خود در جامعه بین‌الملل همت گماریم.
جنتی ادامه داد: از طریق صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌توان افکار و اندیشه‌های خود را در جمع جوانان خود و دنیا نیزعرضه کرد و باید تمامی دستگاه‌های دولتی و مسوولان این حوزه از جمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دیگر نهاد ها از این صنعت حمایت جدی کنند تا از طریق تولید بازی‌های فاخر و دارای ارزش فنی و حرفه‌ای در انتقال افکار و اندیشه‌های خود  پیشرو باشیم.
وی با اشاره به اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای از نظر اقتصادی موجب کارآفرینی می‌شود، افزود: متأسفانه در کشور ایران صنعت بازی‌های رایانه‌ای از نظر اقتصادی نتوانسته نقش شایسته خود را ایفا کند و در تولید و توزیع آن دچار نقایص، نارسایی‌ها و مشکلاتی هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم آورد تا در کشورمان بازی‌های رایانه‌ای ایرانی نسبت به بازی‌های خارجی سهم بیشتری ایفا کند و بازی‌های خارجی کمتر در بازار وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت آثار مخربی خواهد داشت و مانع رشد تولیدگران ایرانی در این صنعت می‌شود.
عضو کابینه دولت یازدهم گفت: ستاد صیانت و حمایت از آثار ایرانی، با سی دی‌هایی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند و در بازار توزیع می‌شوند مبارزه می‌کند، زیرا اینگونه اقدامات غیر قانونی موجب می‌شود تا تولیدگران کشورمان نتوانند جایگاه واقعی خود را در این حوزه به دست آورند.
وی با تأکید بر حمایت‌های مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صنعت بازی‌های رایانه‌ای افزود: برگزاری مسابقات در این حوزه می‌تواند در جهت هم‌افزایی تمامی اقدامات و تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، تأثیرگذار باشد.
در این مراسم، بازی «ارتش‌های فرازمینی» توسط وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی رونمایی شد و برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی و تقدیر شدند.
 http://www.iqna.ir/fa/News/1441663