سرمایه‌گذاران از ورود به دنیای گیم می‌ترسند

مدیر پروژه «ذوالقرنین» گفت: بازی قرآنی «ذوالقرنین» به دلیل اعتبارات اندک حوزه بازی‌های رایانه‌ای متوقف ماند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از ایکنا، شهاب کشاورز مدیر پروژه بازی رایانه‌ای«ذوالقرنین»،با اشاره به دلایل توقف این پروژه اظهار کرد: مشکل پروژه ذوالقرنین مربوط به بودجه محدود کل کشور است. متأسفانه اختصاص اعتبار سه میلیاری به بازی‌های رایانه‌ای یک شوخی است و این اعتبار اندک کاری را از پیش نمی‌برد.

وی افزود: اعتبارات کل بازی‌های رایانه‌ای محدود است و اعتباری که به بازی‌ رایانه‌ای اختصاص می‌یابد، محدودتر است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چگونه می‌تواند با اعتبار سه میلیاردی فعالیت‌هایی را در بخش‌های جشنواره، نظارت، آموزش و تولید به ثمر برساند.

حوزه بازی‌های رایانه‌ای شوخی بردار نیست

مدیر پروژه «ذوالقرنین» تصریح کرد: حوزه بازی‌های رایانه‌ای، حوزه‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشید چرا که مخاطبان بسیاری را درگیر خود کرده است و به راحتی در مترو و خیابان شاهد این هستیم که افراد مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد دیگر بازی‌سازان ایران به همین اعتبارات اندک قانع شده‌اند و پروژه‌هایی را انتخاب می‌کنند که نیازمند اعتبارات بسیاری نباشد و با همان اعتبارات محدود کار را محقق کنند.

کشاورز اظهار کرد: بازی ذوالقرنین مورد علاقه خودم و آقای مینایی، مدیرعامل وقت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود. اما اعتبارات بنیاد این اجازه را نداد تا بتوانیم پروژه را محقق کنیم.

به راحتی نمی‌توان از پروژه‌های قرآنی گذشت

وی افزود: ذوالقرنین به دلیل برخورداری از داستان قرآنی، پروژه حساسی به شمار می‌رفت و نمی‌توانستیم به سادگی با اعتبارات اندک آن را اجرایی کنیم. نظرمان این بود یا این کار تولید نشود و یا اگر قرار است تولید شود، شاهد تولیدی با کیفیت بالایی باشیم.

مدیر پروژه ذوالقرنین تصریح کرد: اگر پروژ‌ه‌های قرآنی با دقت تولید نشوند، قطعا به جای آنکه کار مثبتی انجام دهیم، اثرات منفی خواهیم گذاشت. به همین دلیل این پروژه را متوقف کردیم تا در زمانی بهتر و با شرایط مناسب‌تری به تولید برسانیم.

وی بیان کرد: در سال 90 برآورد‌مان برای تولید بازی «ذوالقرنین» یک میلیارد تومان بود چراکه قرار بود از چندین فناوری خارجی همچون موتورهای بازی خاصی استفاده کنیم تا این بازی در ردیف بازی‌های تراز اول دنیا قرار بگیرد.

سرمایه‌گذاران از ورود به دنیای گیم می‌ترسند

کشاورز اظهار کرد: ما این پروژه را فدای مسائل مالی نکردیم و منتظر شرایط بهتری برای تولید بازی قرآنی «ذوالقرنین» هستیم.

وی افزود: بخش خصوصی با توجه به مشکلاتی همچون کپی رایت، بازی‌های خارجی و دانلود، انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ندارند و متقاعدکردن سرمایه‌گذاری برای این موضوع کار سختی است.

مدیر پروژه «ذوالقرنین» تصریح کرد: کاری که امروز در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهیم، کار بومی نیست چرا که جریان‌سازی بومی یعنی محتوایش هم مربوط به کشور باشد درحالی که چنین روندی را شاهد نیستیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم حوزه بازی‌های رایانه‌ای را با صداوسیما مقایسه کنیم می‌بینیم که مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای بیش از مخاطبان تلویزیون است و متأسفانه امکانات صداوسیما بیش از این حوزه است. درحالی که امروزهمه به نوعی درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند.

کشاورز اظهار کرد: جدی نگرفتن حوزه بازی‌های رایانه‌ای ریشه در گذشته ما دارد چرا که بازی‌ هنوز در کشورمان به رسمیت شناخته نشده است و به مانند اتلاف وقت می‌ماند. این نگرش به صنعت بازی‌های رایانه‌ای آسیب وارد می‌کند و نیازمند بازنگری این تفکر هستیم.

http://www.iqna.ir/fa/News/1432570