بازی رایانه‌ای "جنگ شبکه"برای عرضه به بازار گیم آماده شد

بازی رایانه‌ای "جنگ شبکه" از تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای عرضه به بازار گیم آماده شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"محمد پهلوان "مدیر پروژه بازی رایانه ای "جنگ شبکه"  گفت: کار تولیداین بازی به پایان رسیده و آماده عرضه به بازار است.
وی به موضوع بازی جنگ شبکه اشاره کرد و  ادامه داد: این بازی  یک اثر اکشن دو بعدی با فضایی مجازی بوده که با هدف آشنا کردن کاربران با تهدیدات مختلف در فضای شبکه و رایانه طراحی شده است. بازیکن در این بازی، کنترل یک نرم افزار مجازی "مدیریت متمرکز تهدیدات" را بر عهده دارد که باید از فضای داخلی یک شبکه رایانه ای  و منابع مختلف آن در مقابل تهدیدات امنیتی موجود در شبکه های رایانه ای از قبیل کرم ها و ویروس ها دفاع کند.
تولید کننده بازی رایانه ای جنگ شبکه  افزود: فضای بازی به صورت یک شبکه  نمایش داده می شود و سفینه مجازی به صورت یک شکلک  به وسیله ماوس بر روی صفحه حرکت می کند. بازیکن می تواند با استفاده از ترکیب کنترل موس و کیبرد شلیک کند.
پهلوان به شخصیت اصلی بازی رایانه ای جنگ شبکه اشاره کردو گفت: شخصیت بازی یک نرم افزار مجازی است که به شکل یک سفینه کوچک در بازی نمایش داده می شود. این سفینه توانایی حرکت در صفحه با سرعتی بالا به وسیله ماوس، شلیک به چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی به وسیله کلیدهای جهت یاب و انفجار کلی در روی صفحه که سبب نابودی تمام دشمنان روی صفحه می شود را دارد.
وی ادامه داد: در این بازی به ازای نابودی تعداد مشخصی از دشمنان توسط شخصیت اصلی، امکانات اضافی به صورت جایزه  بر روی صفحه ظاهر می شود که به قابلیت های شخصیت اصلی افزوده می شود،  سپر مجازی، افزایش تعداد دفعات زندگی، تقویت سلاح و ...از جوایز درنظر گرفته شده برای هرمرحله  از موفقیت کاربر در انجام بازی است.
مدیر پروژه بازی رایانه ای " جنگ شبکه" با بیان اینکه  شخصیت  بازیکن در حقیقت جایگزین نشانگر ماوس می شود ،توضیح داد: این کاراکتر در 4 جهت اصلی و فرعی به وسیله کلیدهای جهت یا WASD می تواند شلیک کند. گلوله ها به صورت مسلسل بوده و مادامی که کلیدهای جهت نگه داشته شود، شلیک در آن سمت ادامه پیدا می کند.
پهلوان به محیط بازی اشاره کرد و گفت:محیط این بازی یک صفحه دو بعدی است که شخصیت اصلی بر روی آن به وسیله ماوس حرکت می کند. این محیط به وسیله یک دیواره محدود شده  و بازیکن و دشمنان امکان خروج از این دیواره را ندارند. همچنین در بعضی از مراحل، موانع و دیوارهایی در محیط ظاهر خواهد شد که بازیکن و دشمنان قادر به عبور از آنها نخواهند بود.