تجاری‌سازی گیم ایرانی با صنعتی شدن این عرصه محقق می‌شود

تولیدکننده بازی رایانه‌ای "استاد سرآشپز" گفت که ضعف در حمایت از حوزه گیم سبب کاهش تولید مناسب و اختلال در ارایه بازی‌های ایرانی در بازار می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"پویا ایماندار" به ضرورت  تجاری سازی عرصه  گیم اشاره  کرد و  توضیح داد: برای تحقق این رویکرد در ابتدا باید استاندارد سازی در تولید و به تعبیری ایجاد صنعت گیم محقق شود.
وی با یادآوری اینکه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این  عرصه  نیازمند  بسترسازی مناسب در امر تولید و  توزیع گیم ایرانی است، افزود: ایجاد شبکه توزیع ویژه تولیدات داخلی  همانند شبکه Steam و دیگر مارکت های توزیع بازی در داخل با نظارت بخش دولتی  ضروری است.
تولیدکننده  بازی رایانه ای استاد سرآشپز  با بیان اینکه بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب در  عرضه مطمئن و سوداور تولیدات داخلی نقش مهمی دارد ، گفت: جز رسانه های نوشتاری و تبلیغات محدود  هیچ بستری کم هزینه  دیگری برای تبلیغات پیش از فروش گیم ایرانی وجود ندارد. 
ایماندار ادامه داد: بازی های  بسیاری وجود دارد که از ظرفیت  ورود به بازار تبلیغات و حمایت  اسپانسرها  برخوردار است  اما به دلیل  نبود حوزه  بازاریابی و فروش  این اتفاق ها کمتر رخ داده است.
 تولید کننده بازی رایانه ای"استاد سرآشپز" گفت که  به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع بازی رایانه ای  رغبت نشان می دهد، این ضعف را  می توان با تغییر سیاستگذاری، نوع حمایت  و مشارکت و حرکت صحیح به سمت تجاری سازی  گیم برطرف کرد.