مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با یادآوری اینکه اکنون عرصه گیم به عنوان چهارمین صنعت پولساز جهان شناخته می شود، گفت: در صورتی که بتوانیم صنعت بازیهای رایانه ای کشور را در چرخه درآمدزایی و عرضه مناسب تولیدات قرار دهیم، حوزه یادشده به سوددهی و ایجاد کارآفرینی در کشور کمک شایانی خواهد کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، "بهروز مینایی" در گفت وگو با رادیو فرهنگ افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون جایگاه اول را در کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه در صنعت گیم داراست.
وی یادآورشد: بازی های رایانه ای یک مدیا فرهنگی است که می توان از طریق ایجاد موج جدیدی از بازی های رایانه ای با توجه به اتکای محتوای بازی ها به فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی می توان از این طریق به محتوا سازی شبکه ملی اطلاعات کشور که مورد تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور قرار گرفته اقدام کرد.
مینایی توضیح داد: با تحقق برنامه یادشده می شود کارآفرینی و اشتغال زایی برای دانش آموختگان رشته های رایانه و هنر ایجاد خواهد شد. با اجرای برنامه منظور و محتوا سازی شبکه ملی اطلاعات کشور می توان به صدور مدیا و ارتقای اقتاد فرهنگ و هنر کمک کرد.
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای همچنین به بازار مصرف گیم کشور و حضور نزدیک به 20 میلیون کاربر در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: عمده بازی های بازار خارجی بوده و در برنامه چشم انداز 1404 که این بنیاد برای صنعت گیم کشور تدوین کرده است، در نظر گرفتیم که نیمی ازمصرف بازی های داخلی را که اکنون 50 میلیون نسخه سی دی بوده به دی وی دی تبدیل و به محصول داخلی در بازار رونق داده شود. اگر رشد صعودی بازار بازی را در دنیا در نظر بگیریم در سال 2014 ، 80 میلیارد دلار پیش بینی می شود که سود این بازار خواهد بود .
وی یادآورشد که درسال میلادی 2015 گردش مالی حوزه یادشده به 115 میلیارد دلار خواهد رسید که یک رشد 69 درصدی در طی 5 سال اخیر در صنعت گیم جهان مشاهده می شود. ما اگه بتوانیم سهمی از این بازار را به بازی های ایرانی اختصاص دهیم، بسیار موفق خواهیم بود.