مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت که صنعت بازیسازی کشور با سرمایهای 20 میلیارد تومانی و با کمک بخش خصوصی و دولتی ایجاد شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، "بهروز مینایی" در مراسم اختتامیه مسابقات بینالمللی دانشجوی بازیسازدر سالن همایشهای دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران افزود: در مقایسه با سایر کشورها ما کمک کمتری را از سمت دولت و حاکمیت در این زمینه داشتهایم.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای از نبود برنامهریزی برای تخصیص بودجه به برخی بخشها گلایه کرد و ادامه داد: بودجهای که برای سال 93 برای صنعت بازی سازی کشور در نظر گرفته شده تنها سه میلیارد تومان است.
مینایی به برپایی مسابقات بینالمللی دانشجوی بازیساز اشاره کرد و این رویداد را افتخاری برای صنعت گیم ایران عنوان کرد.
وی گفت: مازندران با برگزاری این مسابقه جهانی و همچنین تزریق ابتکاراتی که در صنعت گیم داشت، توانسته کمک زیادی را برای رشد کشور در زمینههای رایانهای فراهم کند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای توضیح داد: ما درایران نعمتی داریم که کمتر کشوری در جهان از آن برخوردار است و آن هم داشتن جوانانی خلاق است که هر ساله نوآوریهای جدیدی را در عرصههای مختلف ارایه میکنند.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: گیلانیها تاکنون بازیهای خلیج فارس و میرزا کوچکخان را تولید کردند ولی مازندران این ظرفیت را دارد با همکاری با سایر دانشگاههای شمال کشور تبدیل به قطب بازیسازی در کشور شود.
رییس انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در این مراسم گفت: اتفاقی که امروز در دانشگاه مازندران افتاد، موهبتی است که حاصل خونهایی است که از ابتدای انقلاب برای اعتلای نام میهن ریخته شد.
"حمیدرضا مقیمی" توضیح داد: افتخار میکنیم که دانشگاه مازندران به عنوان یکی از اعضای این خانواده بزرگ توانسته در این زمینه در عرصه بینالمللی بدرخشد و این افتخار را برای کشورمان به ارمغان آورد.
وی گفت: اتفاقی که امروز در دانشگاه مازندران افتاد ضربهای بود که به همه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی که به صورت عملی نشان داد که جوان ایرانی به هر کجا بخواهد میتواند دست پیدا کند و قلههای پیشرفت را فتح کنند.
رییس انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مقیاس اندیشهای که دانشجویان دانشگاه مازندران دارند مقیاسی جهانی بوده و این نشان میدهد که نسل جوان ما رویکردی جهانی برای فتح قلههای علمی و فناوری دنیا دارد.
مقیمی با یادآوری اینکه این دستاورد ( کسب رتبه نخست در مسابقات بین المللی دانشجوی بازیساز ) تنها حاصل عملکرد یکی از 6 هزار انجمن عضو انجمنهای علمی کشور بوده است، گفت: ما برای بزرگداشت خون شهدایی که در راه رشد علمی این کشور ترور شدند و جان خود را هدیه کردند باید دید جهانی داشته باشیم و تلاش شود در همه زمینههای علمی در جهان بدرخشیم.
مسابقات دانشجوی بازی ساز برای نخستین بار در جهان و در قالب 24 ساعته و آنلاین با حضور حدود 62 گروه از سراسر دنیا با نظارت و حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.