رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: گرشاسب، از بازی های رایانه ای تولید ایران است که یکی از بازی های پرفروش ایران در آلمان و کشورهای اروپایی محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان؛ بهروز مینایی رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای عصر امروز در نخستین همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» که با همکاری دانشگاه «علم و صنعت ایران»، «جامع گلستان»، «منابع طبیعی گرگان» و «جامع علمی کاربردی گلستان» در گرگان برگزار شده بود گفت: بازی های رایانه ای در کشور 20 میلیون کاربر دارد که 61 درصد آن را پسران تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه بچه ها با تنوع ژانر گیم های موجود دیگر با آن ها بازی که نه بلکه زندگی می کنند گفت: با توجه به کاربران زیاد و همچنین با در نظر گرفتن اینکه بازی های بیگانه باعث ترویج خشونت، ناامیدی و افسردگی در بچه های ما می شود باید به سمتی برویم که خودمان تولید کننده بازی باشیم.
مینایی افزود: در ایران ماهانه 3 بازی خریداری می شود در حالیکه این آمار برای آمریکا سالانه 3 بازی است که نشان می دهد این بازی ها در کشور بازار بزرگی برای مصرف دارند.
رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه 5 سال است به فکر تولید بازی های رایانه ای بومی افتاده ایم، تصریح کرد: کانون پرورش فکری، تبیان و صنایع نوین اولین شرکت های تولید کننده بازی رایانه ای در کشور هستندو اکنون ایران در تولید بازی های رایانه ای در منطقه اول است.
وی بازی های گرشاسب، سیاه میترال، شبان و طلای سیاه را از جمله بازی های پرفروش ایران در بازارهای آلمان و دیگر کشورهای اروپایی نام برد و افزود: موثرترین عامل رشد و انتقال مدلهای کسب و کار از توزیع سنتی محصولات بازی به توزیع برخط آنها خواهد بود.
مینایی با بیان اینکه می توان آسیب های حوزه ی گیم را با تولیدات داخلی به فرصت تبدیل کرد، متذکر شد: پیش بینی ها حاکی از آن است که ارزش بازار گیم در سال 2016 به 2.8 میلیارددلار برسد بنابراین تولید صنعت بازی های رایانه ای در ایجاد بازار اشتغال یک ضرورت مهم تلقی می شود.
لازم به ذکر است در این همایش بین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و مخابرات استان گلستان تفاهم نامه ی همکاری عقد شد.
http://www.snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=3&Id=296661&Sgr=8915