مخاطب شناسی و سرمایه‌گذاری اصولی اساس تولید گیم استاندارد است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای "بیداری اسلامی" اختصاص بودجه مناسب به صنعت گیم را ضروری خواند و گفت: در سال‌های اخیر بودجه این عرصه به شدت کاهش یافته و ادامه این امر به توقف و کاهش تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور منجر خواهد شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"شروین استادزاده" به راهکار ارتقای جایگاه گیم ایرانی در حوزه های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: ایجاد ارتباط منطقی میان تولید کننده و مخاطب به رونق بازار داخلی و افزایش کیفیت محصولات ایرانی جهت عرضه در بازارهای منطقه ای و بین المللی منجر خواهد شد.
 این تولید بازی های رایانه ای با یادآوری اینکه جذب سرمایه مناسب از عوامل تثبیت صنعت گیم کشور به شمار می رود، ادامه داد: نبود بسترتوزیع مناسب و نشناختن مخاطبان از تولیدات صنعت گیم کشور، سبب شده تا  سرمایه‌گذاری در این عرصه پرریسک تلقی شود. این مساله سبب می‌شود تولیدکنندگان در تامین هزینه‌های ساخت بازی‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو شوند و صنعت گیم مسیر رو به نزول را طی کند. 
تولید کننده بازی رایانه ای"بیداری اسلامی" همچنین وضعیت بازار داخلی گیم را نامناسب دانست  و گفت: نبود قانون کپی رایت و نظارت مستمر سبب جولان بازیهای ارزان خارجی در بازار شده و عرضه گسترده و بی ضابطه این محصولات بازار گیم ایران را در تسخیر گیم خارجی درآورده است.
به گفته استادزاده، نبود شبکه مناسب توزیع بازی های رایانه ای ایرانی در بازار مصرف، گرانی تبلیغات و همکاری نکردن رسانه ها همچون صداوسیما  و بی تمایلی توزیع کنندگان به مشارکت در این امر سبب شده که گیم ایرانی آنگونه که شایسته است به مخاطب معرفی نشود و بازار در اختیار  گیم خارجی قرار گیرد.
تولید کننده بازی رایانه ای بیداری اسلامی به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت ساخت بازی‌های رایانه‌ای مفید اشاره کرد و افزود: تاکید ایشان نشانگر جدی بودن مقوله بازی‌های رایانه‌ای است. شاید بدون اغراق بتوان گفت بازی‌های رایانه‌ای، تاثیرگذارترین رسانه فرهنگی – سرگرمی است که تاثیراتش از سینما، تلویزیون و ماهواره نیز بیشتر و جدی‌تر است.
وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و مسوولان باید این صنعت را جدی بگیرند و دقت داشته باشند که به ‌رغم دیدگاه سنتی و عام، بازی‌های رایانه‌ای محصولاتی بسیار جدی است که توجه اساسی ‌طلب می کند.
مدیرعامل شرکت  بازی رسانه ، بازی رایانه ای در کشور را یک صنعت نوپا دانست و گفت: برای توفیق در عرصه منطقه ای و بین المللی در ابتدا باید در داخل کشور به ثبات و جذب مخاطب انبوه دست یافت.
به عقیده استادزاده، در تولید کالای فرهنگی همواره سه اصل وجود دارد؛ تولیدکننده، مخاطب و محصول. برای تثبیت جایگاه گیم می بایست مولفه های یادشده لحاظ شود. 
تولید کننده بازی رایانه ای بیداری اسلامی در عین حال از کاهش بودجه و منابع اعتباری صنعت گیم کشور ابزار نگرانی کرد و افزود: توفیق های بدست آمده در عرصه بازیهای رایانه ای  با حمایت و سرمایه گذاری اصولی و توجه جدی به مقوله تولید و عرضه گیم تداوم خواهد یافت.
وی توضیح داد: برای تولید و عرضه محصول استاندارد، باکیفیت و جذاب می بایست در ابتدا به تربیت نیروی متخصص، منابع روایتی (بازینامه) مناسب ، تکینیک روز و سرمایه گذاری اصولی مبادرت کرد.
استادزاده با بیان اینکه فعالان عرصه گیم برای رونق بازار تولید می بایست در ابتدا نیاز مخاطب را به درستی تشخیص دهند ، افزود: با آگاهی از نیاز جامعه می توان به تولید آثار استاندار و جذاب و در نهایت بازار پررونق امید داشت.