بازی سازی رایانه ای به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قصد کانون برای آموزش بازی سازی رایانه ای به کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: در نظر داریم مراکز را با هدف ایجاد انگیزه و استعدادیابی و پرورش خلاقیت های هنری اعضا به سمت ساخت بازی های رایانه ای سوق دهیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا حاجیان زاده روز یکشنبه در مراسم رونمایی دو بازی رایانه ای جدید کانون پرورش فکری با بیان اینکه کانون در بسیاری از فعالیت های تولیدی خود در دو سطح حرفه ای و آماتور فعالیت می کند، اظهار داشت: کانون در زمینه آموزش بازی سازی به کودکان تجربه ای ندارد اما با کمک بخش های حرفه ای و نیروهای جوان این امر را دامن خواهد زد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری همچنین بر ضرورت گسترش همکاری کانون با دیگر ارگان ها و سازمان های فعال در عرصه ساخت بازی های رایانه ای به ویژه بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت: کانون دست خود را برای همکاری به سمت همه فعالان این عرصه دراز می کند.
حاجیان زاده یادآورشد: با حمایت از سازندگان بازی های رایانه ای، ساخت این نوع بازی ها در کانون پرورش فکری توسعه پیدا می کند.
وی افزود: جوانان خلاق و هنرمندی در این سال ها وارد عرصه ساخت بازی های رایانه ای شده اند که باید با استفاده از توانایی های آنها به نیاز کودکان و نوجوانان در دسترسی به بازی های رایانه ای بومی پاسخ دهیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری به تفاوت بازی های دیروز و امروز کودکان پرداخت و گفت: در گذشته پدر و مادرها بازی را وسیله ای برای گذران اوقات فراغت یا حتی مشغول کردن و ساکت کردن آنها می دانستند در حالی که اکنون بازی به روشی برای آموزش، پرورش، تربیت کودکان، کمک به کسب مهارت های زندگی، رشد خلاقیت ها، انتقال پیام های فرهنگی و نکات اخلاقی و ترویج فرهنگ ملی تبدیل شده است.
حاجیان زاده ادامه داد: هرگز دست از سربازی های قدیمی برنمی داریم اما امروز بازی های رایانه ای به دلیل استفاده از فنآوری های نوین بر روی تلفن های همراه و تبلت ها و رایانه های دستی ارایه می شود و این مساله برای بچه ها نیازی طبیعی است که باید به منظور توسعه عرضه آن جدیت به خرج دهیم.
وی تصریح کرد کانون پرورش فکری درنام خود عنوان پرورش را همراه دارد و یکی از راه های پرورش فکر بدون تردید ورود به عرصه بازی و بازی سازی است چرا که بازی ها در صورت استفاده درست از آنها، وسیله ای برای بهینه سازی اوقات فراغت و رشد و پویایی کودکان و نوجوانان به شمار می رود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری به ضررهای بازی های مخرب نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این بازی ها با ترویج خشونت و مفاسد اخلاقی و سبک زندگی غربی به کالایی مخرب، ضد تربیت و مصداقی آشکار برای تهاجم فرهنگی غرب تبدیل شده است.
مشاور عالی مدیر عامل کانون پرورش فکری نیز در این آیین با اشاره به کتاب مهمان های ناخوانده، (نخستین کتاب کانون) تاکید کرد: کانون خانه همه کسانی است که دل شان در گرو بچه هاست و درِ آن به روی هنرمندان پیشکسوت و جوان باز است.
محمد علی شامانی افزود: کسانی که برای کودکان این سرزمین تلاش می کنند باید کمک کنند تا برای همین بچه ها تولیدات جدید و جذابی ارایه کنیم.
بازی های رایانه ای گوسفندان بازیگوش و عمو نوروز و رویای آدم برفی عنوان دو بازی جدید کانون پرورش فکری است که امروز - 20 بهمن - همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مسئولان کانون پرورش فکری و بنیاد بازی های رایانه ای رونمایی شد.
در این آیین پیش نمایش دو بازی رایانه ای جدید ارایه شد و امیرمحمد رضایی طراح و برنامه نویس بازی عمو نوروز و رویای آدم برفی و شهاب کشاورز طراح و برنامه نویس بازی گوسفندان بازیگوش به ارایه توضیح درباره داستان و ویژگی های فنی و هنری این دو بازی پرداختند.
در پایان از دست اندرکاران ساخت این دو بازی رایانه ای با اهدای لوح های سپاس، قدردانی شد.

http://www.irna.ir/fa/News/81035758/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87_%D9%85%DB%8C_%D8%B4%D9%88%D8%AF