مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به ضرورت رده بندی سنی بازی اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار و 700 بازی رایانهای ردهبندی سنی شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، بهروز مینایی در نخستین نشست تخصصی «نقاط پنهان بازیهای رایانهای» گفت: در بررسی 40 بازی پرفروش دنیا نتایج نشان میدهد که 32 درصد از شخصیتهای بازیها از جادو استفاده میکنند که مفهوم آن دینزدایی است.
وی به موضوع تقابل فرهنگی در بازیهای رایانهای اشاره کرد و افزود: عمده محورهای بازیهای رایانهای شناسایی شده و در نهایت به چندین محور دست یافتیم که میتوان به خشونت، ترس، مواد مخدر و مشروبهای الکلی، نقض هنجارهای اجتماعی، خشونت همراه با محرکهای جنسی، نقض ارزشهای دینی و ناامیدی اشاره کرد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه پرفروشترین بازی دنیا به نام GTA که 265 میلیون دلار برابر با 800 میلیارد تومان خریداری شده است. گفت: درآمد این بازی در 72 ساعت، بالای یک میلیارد دلاربوده و 114 میلیون نسخه از این بازی تاکنون به فروش رسیده است.
مینایی به بازی «سیمز 4» در 2014 که 30 میلیون طرفدار دارد اشاره کرد و توضیح داد: تا سال 2011، یکصد و 50 میلیون نسخه به فروش رسیده است.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای،با بیان اینکه بازی رایانه ای Second life بیش از 7 میلیون کاربر پرطرفدار دارد افزود: البته این بازی به دلیل پهنای باند هنوز نتوانسته در کشور مطرح شود.
وی ادامه داد:40 بازی پرفروش دنیا را بررسی کردیم که نتایج نشان میدهد 32 درصد از شخصیتهای بازیها از جادو استفاده میکنند که کاملا دینزدایی است و 80 درصد شخصیتهای بازیها مجرد هستندکه البته پشت صحنه این بازیها، صهیونیستها هستند.
مینایی به پژوهشهایی انجام گرفته برروی بازیهای رایانهای اشاره کرد و گفت:اساس این پژوهشها، نظام ردهبندی سنی «اسرا» راهاندازی شد و تاکنون دو هزار و 700 بازی رایانهای ردهبندی سنی شدهاند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای شوارای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد: با تاکید رهبری در زمینه تولید بازی رایانه ای پر تحرک و مناسب با فرهنگ اسلامی _ایرانی ما نیز حرکتمان را بیشتر به سمت تولید بازیهای رایانهای سوق دادهایم.
وی ادامه داد: دو سال ابتدایی فعالیتبنیاد ملی بازی های رایانه ای به اعتمادسازی سپس به جریانسازی که بیشتر با محورهای ارزشی و انقلابی بود پرداخته شد و دردو سال اخیرنیز به فرهنگسازی و جایگزین کردن بازی ایرانی به جای بازی خارجی اختصاص داده ایم.
مینایی به بازی های فاخر ایرانی اشاره کرد و گفت: بازی آسمان دژ ،ارتش های فرازمینی و بسیاری از بازیهای ایرانی توانستهاند رتبههای خوبی را در جهان به نام ایران ثبت کنندو همچنین بیش از 18 بازی آنلاین همچون عصر پادشان را تولید شده است.
مینایی افزود: فرهنگسازی و اصلاح مصرف بازی در کشور، اطلاعرسانی مناسب از بازیهای خوش ساخت داخلی، بازاریابی و تبلیغات مناسب بازی ایرانی، حمایت از تولیدات بومی، ساخت برنامه خاص نقد و تحلیل بازی در صدا و سیما، ظرفیت رسانه ملی در کادرسازی و آموزش فراگیر برای تولید سرمایهگذاری در ساخت بازیهای فاخر، ترغیب هنرمندان، تهیهکنندگان و کارگردانان برای غنیسازی بعد هنری بازیهای ایرانی و امکانات سختافزار از جمله انتظاراتی است که در حوزه بازیهای رایانهای میرود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،به برنامه تبلیغی در حوزه بازیهای رایانهای اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل هزینههای بالا نتوانستیم در صداوسیما منتشر کنیم.
نخستین نشست تخصصی نقاط پنهان بازیهای رایانهای امروز هفتم بهمنماه در تالار رضوان سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،مدیران شبکه های تلویزیونی، کارشناسان، صاحب نظران و دست اندرکاران بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.
برای مشاهده گزارش تصویری به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
http://www.ircg.ir/sn/pictureReports/pt/full/lang/fa/id/277