بازیهای رایانهای روز به روز محبوبتر میشوند و نه تنها کودکان بلکه بزرگترها نیز نمیتوانند از این تفریح صرف نظر کنند؛ تفریحی که اگر همه چیز بر وفق مراد نباشد، گیمرها را بسیار عصبانی کرده و گاه صدای داد و فریاد آنها بلند میشود. یک طراح امریکایی برای رفع این مشکل چارهای اندیشیده است و تلاش کرده با ارائه یک هدست (هدفون- میکروفون) حساس به میزان عصبانیت گیمر، همه چیز را کنترل کند. این هدست که در مرحله آزمایشی قرار دارد فعلاً تنها با یک بازی خاص کار میکند و یک سنسور نوری (اپتیکال) حساس به نبض دارد که اطلاعات تغییرات لحظهای نبض و ضربان قلب را توسط بلوتوث به بازی انتقال میدهد. در این بازی، دشمنها نوعی هوش مصنوعی دارند یعنی به محض دریافت اطلاعاتی مبنی بر ناآرام بودن گیمر و افزایش سطح عصبانیت وی، تعداد آنها افزایش مییابد و بازی خود به خود سختتر میشود. به این ترتیب گیمر متوجه میشود که باید کنترل بیشتری بر عصبانیت و نحوه بازی خود داشته باشد. برای طراحی این هدست زیبایی و ارگونومی هم در نظر گرفته شده و با اندازه سر و شکل گیمر، قابل تنظیم است. طراح این هدست درنظر دارد بازیهای بیشتری را زیر پوشش آن قرار دهد.
http://www.iran-newspaper.com/?nid=5565&pid=19&type=0