ساوه- ایرنا- پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در عرصه بین المللی در زمینه های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و ... در جایگاه ویژه ای قرار دارد.
به گزارش ایرنا، به موازات پیشرفت ایران اسلامی، دشمنان نظام نیز بیکار ننشستند و پس از ناامیدی در جنگ نظامی به جنگ نرم علیه ملت روی آوردند.
آنان با راه اندازی انواع سایت ها، تولید بازی های رایانه ای، شبکه های ماهواره ای و رادیویی به صورت مخملی و نرم به جنگ با افکار و اندیشه های کودکان و جوانان آمده اند.
از آنجایی که بازی های رایانه ای قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر گروه های هدف از طریق ایجاد جذابیت دارد، با تولید آنها علاوه بر تسخیر روح و روان و تقویت فرهنگ غربی در میان گروه های هدف بدنبال تضعیف ارزش های ملی و اسلامی هستند.
در اینجاست که با اندک تاملی می توان دریافت که در طول هشت سال دفاع مقدس و جنگ نظامی تلاش برای یک منطقه جغرافیایی بود و در جنگ نرم تک تک افراد منطقه و کشور مورد هجمه قرار دارند.
در جنگ نرم از ابزارهای مکتوب و عینی استفاده می شود تا آرام در اندیشه یک نسل راه یافته و هنجارهای آن را به ناهنجاری تبدیل کند.
کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ساوه در این خصوص معتقد است که امروزه اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به بازی های رایانه ای روی می آورند.
ˈمحمد رادˈ با اشاره به این که به دلیل غفلت از تولید بازی های رایانه ای به لحاظ کمی و کیفی، انواع وارداتی آن در بازار به راحتی یافت می شود، افزود: این نوع بازی ها جدای از تضعیف ارزش های دینی به نوعی فرهنگ منحط غرب را در کشورهای اسلامی رواج می دهند.
وی با اشاره به این که این نوع بازی ها نگرانی های اخلاقی برای والدین به همراه دارد، اظهار کرد: نظارت اولیاء بر فعالیت فرزندان در اوقات فراغت، به هنگام بودن اطلاعات و مهارت در استفاده از رایانه برای آنان ضروری است.
وی بیان کرد: آموزش خشونت، جنگ و جدال با استفاده از نمادهای اسلامی مانند مسجد در حین این بازی ها به افراد آموخته می شود.
راد گفت: بازی های رایانه ای در مقایسه با سایر رسانه ها مانند روزنامه ها، ماهواره، مجلات و اینترنت جذابیت بیشتری دارد و جدای از آن که ساعت ها وقت جوانان و نوجوانان را مشغول می کند، باورهایی به او تزریق می کند که هیچ گونه تشابهی با ارزش ها ندارد.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروزه استفاده از بازی های رایانه ای به مهیج ترین سرگرمی تبدیل شده است که تمام گروه های سنی را در بر می گیرد.
ˈشهلا میرگلوبیاتˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که قشر جوان سرشار از انرژی و هیجان است، افزود: آنان برای تخلیه انرژی خود بیشتر به بازی های رایانه ای روی آورده اند و این مهم وظیفه مسوولان ذی ربط برای تولید، کنترل و نظارت را سنگین تر می کند.
وی اظهار کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی به رویارویی با روحیه و باورهای جوانان آمده اند که تولید بازی های رایانه ای و ارسال آنها به کشورها از آن دست است.
وی بیان کرد: رواج این گونه بازی ها با ماهیت غربی که سرشار از ترویج روحیه خشونت، انزوا طلبی، جنگ و مغایر با فرهنگی ایرانی اسلامی است به هیچ عنوان به نفع نسل جوان نبوده و ترویج فرهنگ منحط غرب است.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: امروزه قشر جوان برای گذراندن اوقات فراغت به بازی های رایانه ای روی می آورد که برخی از آنها وارداتی و بر اساس فرهنگ غربی تولید شده است.
ˈحسین محمودی فرˈ با اشاره به این که محتوای این نوع بازی ها مغایر با ارزش های اسلامی است، افزود: با ساخت بازی های رایانه ای غنی که با فرهنگ و دین مبین اسلام سازگاری داشته باشد و از نظر کمی و کیفی با بازی های مشابه خارجی قابل رقابت باشد می توان تا حدودی با این ضد ارزش ها مقابله کرد.
وی اظهار کرد: نظارت بر واحدهای عرضه کننده محصولات فرهنگی با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی این شهرستان صورت می گیرد تا از فروش این گونه بازی ها جلوگیری شود.
وی بیان کرد: در سال جاری شش هزار و 170 مورد تخلف از واحدهای صنفی در قالب لوح فشرده، رایانه، بازی رایانه ای، فیلم و نمایش خانگی مبتذل و مستهجن در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی ساوه نیز گفت: طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات فرهنگی در این شهرستان اجرا می شود.
سرهنگ ˈعلی اصغر طالبیˈ افزود: با واحدهای عرضه کننده بازی های رایانه ای غیر مجاز برخورد قانونی صورت می گیرد.
رییس تبلیغات اسلامی ساوه نیز گفت: یکی از شیوه های تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام، تبلیغ روش های غربی در کشور است.
حجت الاسلام ˈحسن صلاحیˈ افزود: تولید انواع بازی های رایانه ای وارداتی ضد دین یکی از روش های رواج فرهنگ غربی است.
وی اظهار کرد: اسباب بازی های وارداتی که دارای اسامی خارجی و بازی های رایانه ای که در داخل کشور با نگاه بیگانه و غرب مورد استفاده قرار می گیرد نیازمند نظارت بیشتر دستگاه های ذی ربط است.
وی بیان کرد: می توان با استفاده از موضوع حماسه و داستان های ایرانی و هشت سال دفاع مقدس بهترین بازی های رایانه ای را باترویج فرهنگ ناب اسلامی برای نسل جوان تولید کرد.ک/4
7337/68 /5376