رشت - ایرنا - رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سبد مصرف بازی های رایانه ای خارجی در ایران خیلی ارزان است، گفت: 92 درصد بازی های رایانه ای کشور، محصول خارجی است.
ˈ حسن نجفی ˈ روز چهارشنبه در جمع فعالان رسانه های دیجیتال گیلان در رشت افزود: ظرفیت بازی های رایانه ای تولید داخل ایران از بابت فروش ضعیف است و دولت به عنوان دستگاه حاکمیتی بایستی از بازی های رایانه ای داخلی حمایت کند.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تولید بازی های رایانه ای، پویا نمایی (انیمیشن) و چند رسانه ای بخشی از مقوله امنیت ملی کشور است.
وی با بیان این که موضوع تولید محتوی و مقابله با واردات بی رویه مسئله امنیت ماست، خاطرنشان کرد: دیجیتال حاوی تهاجم فرهنگی، امنیت ملی را به خطر می اندازد و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
نجفی آشنایی با توانمندی ها، ظرفیت ها، بررسی مسایل و مشکلات، دریافت ایده ها و طرح ها در رابطه با رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای را از اهداف سفرهای استانی خود و برگزاری چنین نشست هایی عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های فرهنگی استان گفت: با توجه به ظرفیت ها، در هر شهرستان استان گیلان می توان دو خانه دیجیتال راه اندازی کرد.
ˈعلی اسماعیل پور ˈ پیشرفت فناوری روز را از ظرفیت های دیگر برای ارتقای فرهنگ عمومی و تبلیغ دین دانست و یادآور شد : ظرفیت های جدید بایستی شناسایی و از همه امکانات برای ارتقای فرهنگ عمومی استفاده کرد. ک/2