بسیاری از مخاطبان با تولیدات داخلی گیم آشنا نیستند

کارگردان با سابقه سینما با یادآوری اینکه صنعت گیم همچون سینما تابع استاندارد مشخص در عرصه‌های مختلف نظیر تولید است، گفت: تولیدات ایرانی حوزه گیم می‌بایست به موقع در اختیار مخاطب قرار گیرد.
به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «کامبوزیا پرتوی» افزود: تولیدات در بازار گیم باید به سرعت در اختیار مخاطب قرار گیرد، یکی از عوامل پیشرفت بازی های غربی توزیع به موقع گیم در سطح بازار است.
کارگردان فیلم «کافه ترانزیت» ادامه داد:‌ بازیسازان باید از تکنیک های مختلفی در ساخت بازی کمک گیرند تا جذابیت بازی های ایرانی افزایش یابد. بازی های خارجی به دلیل جذابیت و تنوع موضوع به سرعت در میان مخاطبان نفوذ کرده است.
پرتوی یادآورشد که در کشورمان قشر نوجوان و جوان از اطلاعات عمومی و آگاهی زیادی برخوردارند بنابراین برای سرگرمی آنها چه در سینما و بوِیژه عرصه گیم باید بازی های هیجانی و متنوع طراحی شود.
این کارگردان با سابقه سینما با یادآوری اینکه بازی های داخلی به خوبی به مخاطب و جامعه معرفی نمی شود گفت: خلا ایجاد شده می تواند از تعداد مخاطبان این صنعت بکاهد.
پرتوی بهره گیری از تجربیات مفید دیگران برای ارایه الگویی مناسب با توانایی و بازار مصرف و شکل دهی چرخه توزیع گیم در کنار تولید را برای جذب و حفظ مخاطب موجود ضروری دانست.
این کارگردان سینما تاکید کرد: در صورتی که تولیدات داخلی دربرگیرنده نیاز مخاطب باشد، بدیهی است که آنها به سمت تولیدات خارجی و مخرب نخواهند رفت.